Budapest, XIII. kerület, Lehel utca 62

0

Az egykori angyalföldi iparnegyed jellegzetes képviselője volt ez az épület.

 

Forrás: FSZEK

Forrás: FSZEK

A Lehel utca-Gömb utca sarkán ma társasházak találhatók. A XX. század elején, amikor a Lehel út Hungária kőrúton túli részét még Figyelő útnak hívták ez a környék volt az angyalföldi ipar egyik központja. A Magyar Fiat tulajdonosa, a Latin-Magyar Kereskedelmi Rt 1928-ban megvásárolta a Figyelő utca 14 (ma Lehel út 62) alatti telepen működő Herkules műveket. Ekkor költözött átt a Fiat központ a Fehérvári útról Angyalföldre:

„A FIAT-Művek új gyár- és javítótelepét VI., Figyelő-utca 14. sz. alá helyezték át. A Fiat-Művek nagyarányú fejlődése folytán a Fehérvári-út 100. sz. alatti gyártelep elégtelennek bizonyult és az igazgatóság megvásárolta a Herkules-Művek VI., Figyelő-utca 14. szám alatti telepét, ahol a gyári üzemet a modern technika minden követelményének megfelelően kibővítve, megindította. Az új gyártelepen levő hatalmas arányú javítóműhely a legmodernebb szakszerű gépekkel felszerelve, nemcsak az ország, hanem Közép-Európa legnagyobb, legjobban berendezett üzemei közé tartozik. A speciális berendezések, továbbá a gyártási, javítási metódus folytán a Fiat-automobiltulajdonosoknak gépkocsijait gyorsan, jól és olcsón tudja javítani. A gyár kitűnő organizációja lehetővé teszi nemcsak a legkülönbözőbb Fiat-típusok, hanem bármely más gyártmányú személy-, teherautomobilok, traktorok stb. stb. szakszerű javítását, továbbá karosszériajavítási munkálatokat, ú. m. fényezést (duco), kárpitozást stb. is, úgy hogy ezen műszakilag kitűnően vezetett javítótelep az automobilizmusnak nagy mértékben támasza lesz. A gyári és adminisztrációs irodákat ugyancsak a Figyelő-utca 14. sz. alatti telepen összpontosítják” – írta az Automobil Motorsport.

A magyar piac sérülékenységét jelzi, hogy az 1929-es gazdasági válságot a piacvezető Fiat autókat árusító cég sem élte túl, s a Figyelő utcai telep 1930. elején bezárt.

 

Mentés

Mentés

Mentés

Címke:
Megosztás

Hozzászólás írása

CLOSE
CLOSE