A BMW Magyarországon – képgaléria

0

Közel 90 évvel ezelőtt jelent meg Magyarországon a kék-fehér propelleres márka. Azóta kisebb-nagyobb kihagyásokkal kaphatók a német cég autói és motorkerékpárjai. Összeállításunkban megpróbáljuk e kilenc évtized jellemzői pillanatait felvillantani.

A BMW hazánkban is először motorkerékpárok révén jelent meg: 1925-ben a Laurin-Klement Rt, amely leginkább a névadó cseh márkára koncentrált, már néhány reklámjában megemlítette, hogy a BMW kétkerekűit is árusítják.
A BMW autókat a Magaziner és Strausz cég próbálta meg először bevezetni a piacra. A BMW gépkocsik első hazai virágkora a harmincas évek második felére tehető. Az egyre inkább Németország felé orientálódó politikai és gazdasági környezetben nálunk is előnyt élveztek a német márkák.  1934-ben a korszak egyik legismertebb autókereskedője, Bárdi József vállalta el a képviseletet. Bárdi az Ügynök (ma Kresz Géza) utcában működtette szervizét és bemutatótermét. 1935-ben sikerült 101 db BMW gépkocsit értékesítenie. 1936-tól Majláth Mihály foglalkozott a BMW gépkocsik értékesítésével. Az államszocializmus évtizedei alatt a BMW lett az első „nyugati” autómárka, amely hivatalos képviseletet nyitott Magyarországon. A BMW története bővebben itt olvasható.

bmw1

A Fortepan fényképarchívum által felfedezett “vidám görlök” negatív-sorozat egy darabja. A hölgyek BMW 319-cel pózolnak valahol Magyarországon (Forrás: Fortepan)

bmw2

Valentiny Károly, a Hevesvármegyei Automobilisok Egyesületének titkára az 1930-as években oldalkocsis BMW motorkerékpárjával (Forrás: ifjabb Valentinyi Károly)

bmw3

Majláth Mihály telepe 1937-ben Budapesten a Lehel tér legelején. Bár a képen a DKW autók domináltak, de ő volt a BMW autók képviselője is a második világháborúig (Forrás: Seidner Zoltán/Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtár)

bmw4

Szabó I László BMW 328 roadsterrel 1954-ben. (Forrás: Eszterváry Ervin)

bmw5

BMW 327-es budapesti utcán az 1950-es években. (Forrás: Eszterváry Ervin)

bmw6

Az 1950-es években többen is indultak oldalkocsis BMW motorokkal versenyeken. A legismertebb versenyző Gaál Ferenc volt, ám ezen az 1956-ban készült képen Gody László látható Berta Lajossal (Forrás: Nagy László)

bmw7

BMW 600 a budapesti után az 1960-as években (Forrás: Zsuppán István/Oldtimer Média Kft)

bmw8

BMW 700 a Budapesti Nemzetközi Vásáron (Forrás: Farnadi Zsolt)

bmw9

BMW 1800 a Budapesti Nemzetközi Vásáron (Forrás: Farnadi Zsolt)

bmw10

Kövesi Tibor raliversenyző BMW 1602ti-vel (Forrás: Szombati Róbert)


A BMW története bővebben itt olvasható.

Megosztás

Hozzászólás írása

CLOSE
CLOSE