A gazdasági válság előtt 1928-ban adták el a legtöbb személyautót, egész pontosan 2738 darabot Magyarországon. Ezt a számot csak a második világháború előtt sikerült meghaladni – 1937-ben 3520, 1938-ban 3523 db új személygépkocsi talált gazdára.
Tehergépkocsik és autóbuszok terén is az 1920-as évek második fele volt a virágkor: 1927-ben 1050, 1928-ban 1034, míg 1929-ben 1062 haszonjármű-alvázat értékesítettek. Ilyen nagyságrendű eladásokra csak a második világháború hadimegrendelései nyomán került sor.
S ekkor még nem is szóltunk a motorkerékpárokról: az 1928-ban eladott 3193 darabhoz hasonló mértékű eredményt nem sikerült reprodukálni a békeévekben.
Személyautó-márkák, amelyekből 1928-ban legalább egy darabot eladtak származási ország szerint:
Magyarország: Hajdu, MÁG, Rába, Weiss Manfréd
Ausztria: Austro-Daimler, Gräf&Stift, Steyr
Csehország: Laurin&Klement, Praga, Tatra
Olaszország: Alfa Romeo, Bianchi, Ceirano, Chiribiri, FAST, Fiat, Itala, OM, SAM
Németország: Adler, Benz, Falcon, Hanomag, Mercedes, Mercedes-Benz, NSU, Opel, Protos, Wanderer
Franciaország: Amilcar, Ballot, Benjamin, Berliet, Ballot, Bugatti, Chenard-Walcker, Citroën, Delage, Delaunay-Belleville, Derby, Donnet-Zedel, Hispano-Suiza, Hotchkiss, Octo, Peugeot, Renault, Sizaire-Naudin, Salmson, SARA, Voisin
Amerikai Egyesült Államok: Auburn, Buick, Cadillac, Chandler, Chevrolet, Chrysler, Diana, Elcar, Essex, Ford, Gardner, Hudson, Hupmobile, Jordan, LaSalle, Lincoln, Marmon, Nash, Oakland, Oldsmobile, Overland, Packard, Paige, Peerless, Pontiac, Reo, Studebaker, Winton, Whippet
Nagy-Britannia: Morgan, Morris, Rolls-Royce, Rover, Singer, Talbot
Belgium: Minerva
Motorkerékpár-márkák, amelyekből 1928-ban legalább egy darabot eladtak származási ország szerint (első hat hónap adatai alapján):
Magyarország: Agil, Dormán, EMMAG, Méray, Nova, Suno,
Nagy-Britannia: AJS, Ariel, BSA, Calthorpe, Chater Lea, Cotton, Coventry Eagle, Diamant, Dot, Douglas, Excelsior, HRD, James, Jap, Matchless, McEvoy, Montgomery, Ner-a-Car, New Henley, New Hudson, New Imperial, NUT, OEC, OK Supreme, Panther, Radco, Raleigh, Rex Acme, Royal-Enfield, Rudge Withworth, Stock, Sun, Sunbeam, Triumph, Velocette, Zenith
Belgium: FN, Gillet, Sarolea
Amerikai Egyesült Államok: Cleveland, Indian, Harley-Davidson, Super X
Németország: Ardie, BMW, DKW, D-Rad, Karwies, NSU, Rupp, Wanderer, Windhoff, Zündapp
Ausztria: Austro-Motorette, Puch
Olaszország: Bianchi, Frera, Moto Guzzi
Svájc: Motosacoche, Universal
Franciaország: Alcyon, Automoto, Gnome-Rhone, Monet-Goyon, Peugeot, Somua
Csehország: MC
Teherautó- és autóbusz-márkák, amelyekből 1928-ban legalább egy darabot eladtak származási ország szerint:
Amerikai Egyesült Államok: Chevrolet, Ford, Graham Paige, Gray, International, Overland, Reo, Rugby, Studebaker
Magyarország: MÁVAG, Rába, Weiss Manfréd
Franciaország: Berliet, Chenard-Walcker, Citroën, Donnet-Zedel, Latil, Mathis, Panhard, Renault
Ausztria: Austro-Fiat, Perl, Steyr, Gräf&Stift
Olaszország: Fiat, Lancia, Spa
Németország: Adler, AEG, Büssing, Hanomag, Krupp, Mercedes-Benz, NSU, Opel, Siemens
Csehország: Praga, Tatra
Belgium: Minerva
Svájc: Saurer
Látom itt az eladott autók felsorolásában szerepel az ESSEX is. Ezzel kapcsolatbam nekem is van egy, bár nem közvetlenül velem történt történetem. ’66-ban nősültem be egy dzsentri családba (bár akkor ez nagyon nem számított érdemnek) . Apósom családja a két háború között felső-közéoosztálybeli polgári színvonalon élt az ezzel járó személyzettel (házvezetőnő, szobalány, soför stb.) Apósomék heten voltak testvérek, öt fiú és két lány. A harmincas évek elején vettek egy ESSEX-et, és a sofőr tanitotta a fiukat vezetni. Rákospalotai család lévén, amikor a fiuk már eléggé gyakorlottaknak érezték magukat a vezetésben, Palota és Fót közötti országútra jártak ki gyakorolni. Egy ízben az egyik fiú megkérte a másikat, hogy bujjon el az út menti egyik bokorban, és amikor ő jön a kocsival, ugorjon ki a kocsi elé, hogy elég jók-e a reflexei, hogy meg tud-e állni időben.
Ezt állítólag többször elismételték volna, de a mama tudomást szerzett a tervről és leállította a projektet. Tragédia nem történt, mert amikor én bekerültem a családba, volt szerencsém ismerni mind az öt, akkor már korosodó úrat.