A Schossberger-palota az elmúlt 100 évben a hazai autókereskedelem egyik kedvelt helyszíne volt.
Első autós bérlője a Hazai Automobil Rt volt 1913-ban: „A fejlődő és terjeszkedő vállalat számára szűknek bizonyult a régi Bálvány-utcai ház. Andrássy-úti helyiségeiben valóban tágas, elegáns és modernül berendezett otthonra lelhet a társaság, amely az épület egész földszintjét lefoglalta magának. Az Andrássy úti részen van az automobil-szalon, az Austro-Daimler és Opel-gyár legszebb modellejivel és legtökéletesebben berendezett felszerelési raktárral. A Révay utcai fronton helyezkednek el az irodák és az igazgatóság helyiségei” – írta a korabeli tudósítás.
Az első világháborút követően a cég csődbe ment, helyüket valamivel később a Bárdi Automobil Rt foglalta el. (Az újjászervezett Hazai Automobil Rt átköltözött a Múzeum krt 13. alá).
A fennmaradt fotón látszik, hogy csak a földszint egyik felén működtek – kb. 1924-től 1927-ig.
Eközben a földszint másik felére megérkezett a Király Automobil Rt. A céget Váradi Géza és Steinitz Ernő, két akkoriban ismert autóipari szakember vezette. Kezdetben az Opel, majd a Chevy, a Buick és a Cadillac márkákat képviselték. 1924-ben Steinitz Ernő önállósodott, új üzlete a Nádor utca 11. szám alatt nyílt meg. A Király Automobil Rt 1927-re már súlyos anyagi nehézségekkel küzdött. Tulajdonosa akkor már az Egyesült Budapest Fővárosi Takarékpénztár volt, amely megpróbálta egy új cégbe átmenteni a kereskedelmi jogokat. Ez lett a rövidéletű Centrum Automobil Rt, amellyel a General Motors nem volt hajlandó kooperálni. 1928 nyarán már az Angol-Magyar Bank érdekkörébe tartozó General Automobil Kereskedelmi Rt hirdette a Chevrolet típusait – 1931-ig.
A General Automobil, majd Árukereskedelmi vállalat az 1930-as években többször is átalakult, de úgy tűnik, az Andrássy úti szalont megtartották. A második világháború alatt a cég a német teherautókat (Opel Blitz, NAG-Büssing, VOMAG, Krupp, Phännomen Granit) árusította, s az Andrássy úti üzletet városi mintateremnek használta.
A második világháború után 1960-ban tértek vissza a járművek az épületbe: a Csepel Kerékpár és Motorkerékpár Nagykereskedelmi Vállalat ekkor nyitotta meg díszes bemutatótermét:
„A Népköztársaság útja 8. számú épület jobboldali; földszintes szárnyában helyezzük el az autószalont — mondotta munkatársunknak Bruzsa László mérnök. — A portált alumíniumból terveztük. Az ablakkeretek arany színű eloxált alumíniumból készülnek, a falakat csillogó, fekete, eloxált alumíniummal borítjuk. A teremnek három nagy ablaka lesz, és a földtől csak egy 15 centiméteres falsáv választja el. Az egyik nagyméretű ablakot úgy szerkesztettük, hogy mindjárt bejáratul is szolgáljon a gépkocsiknak: az egész ablaktábla eltolható” írta a Népszava 1959-ben.
1964. januárban megkezdte működését a MERKUR Személygépkocsi Értékesítő Vállalat, amely átvette a Népköztársaság úti létesítményt is.
A rendszerváltást követően a Trabantok és Wartburgok helyére a Volvo lépett: először az osztrák tulajdonú Denzel Autó Hungária, majd 1994 őszétől 2000-ig az Auto-Valent Kft árusította a svéd márka termékeit.
Az épület történetéről bővebben itt olvashat.