Schadek János 1903-ban született Zsolnán. Mérnöknek tanult, de családi okok miatt tanulmányait félbe kellett hagynia. Az 1920-as évek elején Debrecenbe költözött, ahol a családhoz tartozó Neubauer János sodrony- és kerítésgyár műszaki vezetője lett. Végül 1931-ben sikerült lediplomáznia a Műegyetemen.
Eközben öccsével, Zoltánnal aktívan részt vettek a Tisztántúli Automobil Club tevékenységében – Zoltán versenyzett, János inkább a szervezésre koncentrált.
1934-ben a páros egy háromkerekű, a Morgan-ra hasonlító kisautót készített. Erről a Honi Ipar is említést tett: „Schadek mérnök és öccse, Schadek Zoltán technológus terve alapján készült a gyár kisautója, amely a debreceni Ipari Vásáron is kiállításra került. A kisautó műszaki adatai: kétüléses, 70 km maximális sebesség, 200 kg önsúly, 65 cm magasság, 2.5 m hosszúság, 115 cm keréktáv, 100 km-kint 3 liter fogyasztás, 200 cm3 ürtartalmú, 2 ütemű motorkerékpár-motor, cardan- és láncáttétel, 3 sebesség és 1 hátramenet, karosszériával egybeépített vázszerkezet, teljesen hegesztve, csavarok nélkül. Üzemköltség kilométerenkint — javítással, vételáramortizációval együtt —- 5 fillér. Ára 1500 pengő”.
A jármű egyedi darab maradt, hiszen a Neubauer cég minden energiáját a kerítések kötötték le: „A debreceni Neubauer-gyár egész sereg újdonsággal lépett a piacra. Figyelemreméltó ezek közül csőkerítés-konstrukciója, amely húzott csőből készül, továbbá lemezből hengerelt acélablak-gyártmánya, amelyet először a debreceni fedettuszoda építkezésénél alkalmazott. Nemrégiben készült el a cég dróthorganyzóberendezése, amely a vállalat műszaki vezetőjének, Schadek János mérnöknek saját konstrukciója, és amely az első itthon készült ilyen célú berendezés az országban” – írta a Honi Ipar 1934-ben.
A második világháború során immár Schadek János nevét viselte az üzem, amelyből 1945-ben munkaközösség lett Lakatos és Gépipari Szövetkezet néven. Az államosítást követően Lakatos és Vasöntő Vállalatra változott a név. Schadek Jánost továbbra is főmérnökként alkalmazták.
1954-ben munkatársaival megépítették az Úttörő kisautót Csepel motorkerékpár-motorral. A törpeautó később Székesfehérvárra került a hivatalos törpeautó-program részeként.
1956-ban Schadek János is részt vett a Kohó- és Gépipari Minisztérium törpeautó-pályázatán. Ugyanebben az évben készült utolsó járműve: egy Jawa motorkerékpárhoz áramvonalas oldalkocsit kapcsolt, s a motor is áramvonalidomot kapott. Miután ezt a motort eladták, sikerült a családnak venni egy használt Moszkvics autót.
Az 1960-as évektől Schadek életében új fejezet kezdődött, teljesen új munkakörbe került. 1991-ben hunyt el.
Az életrajz összeállításában nagy segítségemre volt özvegy Schadek Jánosné és Sápi Zoltán, aki egykor együtt dolgozott Schadek Jánossal. Őket még az 1990-es években sikerült meginterjúvolni.