Az egyik legpatinásabb hazai kocsigyártó vállalkozás története a XVIII. századig nyúlik vissza. Kölber Kázmér még 1784-ben nyitotta meg bognárműhelyét Pesten. A cég történetéről a Közlekedési Múzeum III. évkönyvében (1974-1975. évfolyam) olvasható részletes tanulmány, amely azonban a cég históriájának utolsó pár évtizedével csak érintőlegesen foglalkozik.
A XIX. század végén ifjabb Kölber Fülöp és Alajos irányították az ekkor már „udvari szállítói” címmel büszkélkedő vállalatot, amelynek hatalmas ipartelepe a Józsefvárosban, a Salétrom és a József utca sarkán terült el. 132 munkást foglalkoztattak.
Egy fennmaradt fénykép tanúsága szerint már a XX. század fordulóján megpróbálkoztak autókarosszéria készítésével. Ám ez a tevékenységük csak 1908 után erősödött meg, amikor Kölber Jenő lépett elhunyt édesapja, ifj. Kölber Fülöp helyébe.
Egy 1910-ből származó, 40 lóerős Benz alapokra épített karosszéria leírása fennmaradt. Ebből kiderül, hogy a Weiss Fülöp bankigazgató által megrendelt felépítmény valójában két karosszériát takart: egy nyárit, ez kettős phaeton [túrakocsi], amerikai fedéllel, oldarészekkel, illetve egy télit, amely egy zárt limousine volt. Míg a nyári karosszéria „különleges berendezései” között csak a bot- és ernyőtartó, illetve az óratartó szerepelt, addig a téli esetében jóval hosszabb a lista: leengedhető ablakok, metszett üveg, függönyök, padlószőnyeg, szócső, virágtartó, villanyvilágítás,fogasok stb. A teljes munka ára 25,000 korona volt.
Ezen kívül ismert még egy 1913-ban Opel alapokra épített röntgen-autó leírása is. A Magyar Vöröskereszt részére készített felépítményhez tartozott egy öt perc alatt felállítható sötétsátor is, amelyben a röntgen-felvételt el lehetett készíteni. A röntgenkészülék dinamóját a vezetőülés alatt helyezték el.
Az első világháború után a Kölber cég helyzete megrendült. 1927-ben Reiman Gyula, a Renault hazai képviselője vásárolta fel a cég részvényeit.
1928-ban, amikor a MÁVAG-Mercedes buszok forgalomba álltak a fővárosban, a Kölber cég öt autóbusz-karosszéria elkészítésére kapott megbízást. Ez lett a patinás vállalat hattyúdala. 149 évi működés után, 1929-ben véget ért a Kölber kocsigyár története.