1925-ben Pécs városa is fontolóra vette a rendszeres autóbusz-közlekedés beindítását. A lebonyolítást a Villamos Vasúti Rt-re bízták. 1926. tavaszán döntés született két 24 személyes autóbusz beszerzéséről. A választás a francia Renault alvázakra esett, amelyekre a pécsi Varga Gyula kocsigyártó műhely készített felépítményeket. Augusztusra elkészült a két autóbusz, amelyek a Széchenyi tér és a Köztemető között teljesítettek szolgálatot.

A két autóbusz 1926-ban több, mint 21 ezer kilométert futott és több, mint 67000 utast szállított. 1927-ben, amikor már teljes üzemévet tudtak regisztrálni, 55 ezer volt a kocsikilométer és 117000 az elszállított utas.
1929. őszén egy harmadik autóbusz is csatlakozott a flottához: a MÁVAG-Mercedes alvázra ismét Varga Gyula készített 25 üléses felépítményt. Ez a busz a Hungária kávéház és a Szigeti vám között napi öt menetet teljesített.
1930. nyarán megindult a mindennapos buszközlekedés Pécsbányatelepre is. 1932-ben a köztemetői vonalat meghosszabbították a Megyeri Kertvárosig.
1933-ban a Villamos Vasúti Rt koncessziója lejárt, ezért házi kezelébe került az üzem Pécs Városi Közlekedési Vállalat néven.


Az 1930-as évek közepétől ismét fellendült az autóbusz-üzem. 1935-ben megindult a mecseki járat.
1936-ban egy Varga Gyula-felépítményes, acélkarosszériás Rába-Krupp állt forgalomba. Ezen kívül három használt Rába buszt is vásároltak. Ezt egy szintén acélkarosszériás Rába Super követi. A Renault buszok karosszériáját is modernizálták.



A második világháború előestéjén 2 busz selejtezésével és 2 új busz forgalomba állításával, illetve új helyi járatok beindításával frissítették fel az autóbusz-üzemet, amely egészen 1944-ig működött.
A második világháború után roncsok újjáépítésével tudott újraindulni az üzem, amelynek 1947. végére ismét 10 gépkocsija volt.
- Distance Instructions
A PVKV története 1949-ben lezárult.
Forrás: Trebbin Ágost- Lehmann Ferenc: A Pécsi Villamosvasút és Autóbusz-közlekedés. Pécs, 2007
