Mint azt a Facebookon és másutt is már többször beharangoztuk, elkészült és megrendelhető Négyesi Pál: Cars made in Hungary című könyve.
A 104 oldalas keménykötéses, angol nyelvű kötetben a magyarjarmu.hu oldalon ismertett törpe-, házi- és egyedi autók mellett több olyan konstrukció is helyet kapott, amelyek a honlapra még nem kerültek fel (pl. a Villamosipari Kutatóintézet kísérleti járművei, a Helix műhely alkotásai stb.)
Ami azonban igazán különlegessé teszi ezt a munkát, az a hazai autósport 1945-1963 közti időszakának a feldolgozása. Kiváló fotósok (Schwanner Endre, Eszterváry Ervin, Nagy „Pipás” László és mások), szemtanúk (Dvorszky Nándor, Temesváry György, Kovács István, Kozma Ferenc és mások), a szaksajtó, levéltári források és versenyprogramok segítségével tárul fel az olvasó előtt az a másfél évtized, amikor igazából az autósport az éppenhogy megtűrt kategóriába tartozott. A különböző autójavítók egyedi konstrukciói, Alfa Romeok, Bugattik, BMW 328-asok és egy Maserati küzdöttek egymással a Rózsadombon, a tihanyi félszigeten, a budaörsi reptér környéki utakon, a budai Várban és másutt.
A kötet fogyasztói ára: 29,90 euró, azaz nagyjából 10000 forint.
Megjöttek az első külföldi vélemények a könyvről.
1, „First, congratulations. There were some fascinating road-car prototypes, and
it seems a bit surprising some of them didn’t go into production
My main interest was of course the racing, and I have to say it taught me a
lot. I don’t think I previously knew anything about racing in Hungary, apart
from a few events in which drivers from other countries took part. And
absolutely nothing about the local cars. Interesting to compare the
situation there with East Germany, where most car-building was done by
various Rennkollektivs.”
2, „Congratulations to your book about cars in Hungary. For someone like me with a huge interest in unknown small marques and homebuilt cars from the lower end of the motor racing hierarchy, it’s just great!”