A Nagykanizsavidéki Autóbusz Vállalatot ifjabb Unger Ullmann Elek és Pintér Sándor ny. postafőtiszt hozta létre. Elsőként a letenyei vonalon indítottak egy járatot 1927-ben.
Később a Nagykanizsa-Hahót, majd a Nagykanizsa-Zalaszabar, illetve a Nagykanizsa-Rabét útvonalra is engedélyt kaptak, de Hévizre is vittek utasokat. 1930-ban bekebelezték a Nagykanizsai Autóbusz Vállalatot. Ekkor már Teutsch Gusztáv vegyeskereskedő is érdekelt volt a cégben, amelynek tulajdonjoga idővel teljesen a birtokába került. Míg kezdetben az O 35-433 rendszámú Fiatot használták, az 1937-es gépjármű-tulajdonos lista szerint két MÁVAG-Mercedes (ZO 000 és ZO 003), továbbá egy MÁG Magosix (ZO 001) gépjárműből állt az állomány. A járatok még a második világháború során is működtek egy ideig.
- Distance Instructions
Forrás: – Tarnóczky Attila: Hol, mi? A legtöbb, ami tudható Nagykanizsa kistérségéről.
Barbarits Lajos: Magyar városok monográfiája 4. Nagykanizsa (Budapest, 1929)