Nagykanizsavidéki Autóbusz Vállalat

A Nagykanizsavidéki Autóbusz Vállalatot  ifjabb Unger Ullmann Elek és Pintér Sándor ny. postafőtiszt hozta létre. Elsőként a letenyei vonalon indítottak egy járatot 1927-ben.

Valószínűleg ez lehetett a vállalat első autóbusza. A Steyr alvázra ifj. Kósi Andor géplakatos és Balassa János asztalos – mindketten letenyei lakosok – készítették a felépítményt (Forrás: Göcseji Múzeum)

Később a Nagykanizsa-Hahót, majd a Nagykanizsa-Zalaszabar, illetve a Nagykanizsa-Rabét útvonalra is engedélyt kaptak, de Hévizre is vittek utasokat. 1930-ban bekebelezték a Nagykanizsai Autóbusz Vállalatot. Ekkor már Teutsch Gusztáv vegyeskereskedő is érdekelt volt a cégben, amelynek tulajdonjoga idővel teljesen a birtokába került. Míg kezdetben az O 35-433 rendszámú Fiatot használták, az 1937-es gépjármű-tulajdonos lista szerint két MÁVAG-Mercedes (ZO 000 és ZO 003), továbbá egy MÁG Magosix (ZO 001) gépjárműből állt az állomány. A járatok még a második világháború során is működtek egy ideig.

Forrás: Tamásné Margit

[route-map id=10916 zoom=11 params=0 topinfo=0 showtravelmode=0 showtitle=0 graph=1 toolbar=0]

Forrás: – Tarnóczky Attila: Hol, mi? A legtöbb, ami tudható Nagykanizsa kistérségéről.

Barbarits Lajos: Magyar városok monográfiája 4. Nagykanizsa (Budapest, 1929)

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük