Szeged városa 1924-ben döntött úgy, hogy saját kezelésben autóbusz-járatokat indít közeli településekre. Az első cél Dorozsma (Kiskundorozsma volt). A Délmagyar 1924. november 18-án írt a próbaútról: „egész nap mindössze 31 utasa volt az autóbusznak, ami 372.000 korona bevételt jelent. A kiadás ennél jóval nagyobb volt, hisz a nyolc út alatt több benzint emésztettek meg az autók. — Majd megszokja ezt is a publikum — mondotta a polgármester —, az első nap eredményéből nem lehet következtetni a jövőre”.
1925. végén „autóbusz-forgalmi vállalat alakult Szegeden, az autóbuszok tegnap kezdték meg a szolgálatot. Szeged és Újszeged, Szeged és Szőreg, valamint Szeged és Félegyháza között közlekednek menetrendszerűen” – írta a Magyarság 1925. december 18-án. Ezeket a buszokat még nem a város, hanem a Fekete Vilmos redőnygyáros és karosszériakészítő és László Andor budapesti gépjármű-kereskedő és -javító által létrehozott cég üzemeltette – néhány hónapig.
1926. augusztusában újabb fejlemény történt: „Vasárnap a kora reggeli órákban 8 autóbusz indul el a városháza és a bérház elől a szomszédos községekbe csak úgy, mint rendesen, azzal a különbséggel, hogy most már nem a régi tulajdonosok, hanem a város irányítása mellett. Egyszóval augusztus hó 1-ével történik meg az összes autóbuszjáratoknak a házi kezelésbe vétele. A város, mint annakidején megírtuk, a régi tulajdonosoktól ösr- szesen 8 darab autóbuszt vásárolt meg összesen 876 millióért, mig 3 teljesen modem autóbusz elkészítése — amelyet szintén átvett a város — a közeli napokban várható. Ez külön 690 millióba fog kerülni, tehát majdnem annyiba, mint a már meglévő s régebben üzembe helyezett 8 autóbusz. A menetrend nem változott, csak részben van kibővitve. A járatok- számát szaporították. Ami a viteldijakat illeti, e tekintetben a Szőreg, Kübekháza, Alsóközpont és Sándorfalva-i vonalon bizonyos olcsóbbodás észlelhető. Augusztus hó 1-ével a Somogyitelep és Tápé község is belekapcsolódik az uj autó- buszjáratokba. Újszeged—Strandfürdő—Szak-pálya, továbbra is állandó járat marad. Az első autóbusz (városi kezelésben) vasárnap reggel fél 5 órakor indul ki a városháza elől, Kübekházára s 6 órakor már vissza is tér az állomáshelyére. E szerint augusztus hó 1-től kezdve a következő községek kapcsolódnak be a városi autóbuszjáratokba: Dorozsma, dorozsmai szikesfürdő, Dorozsma-kistemplomtanya. Alsóközpont, Sándorfalva. Somogyitelep, Tápé, Újszeged, Strandfürdő, SzAK-pálya, Pilichtelep, Szőreg és Kübekháza. Jó idő esetén a dorozsmai szikesfürdöbe külön autóbuszjáratot indítanak”. Októbertől a járatok a Zsótér-ház elől indultak.
1927 februárjában hat új autóbuszjáratot tervezett a város. Ezek az alábbiak voltak:
- Szeged-Kiszombor-Ferencszállás-Makó
- Szeged-Szentmihálytelek-Röszke,
- Kiskundorozsma-Forráskút,
- Szeged-Kiskunhalas (a bajai úton át),
- Szeged-Szatymaz,
- Szegeden a Nagykörúton a Római körúttól a Bécsi körútig 10 perces követési idővel.
- Distance Instructions
Az autóbuszüzem a nehézségek ellenére is a város legjövedelmezőbb vállalkozása volt. 1927 júliusában pl. 48 ezren utaztak autóbusszal ami 29.792 pengő bevételt eredményezett. A napi átlagos utasszám 1600 körül volt. A legforgalmasabb a kiskundorozsmai vonal volt, a községből 12.448-an utaztak Szegedre.


1928-ban a MAVART megalakulásával a Szeged-Szőreg útvonal kikerült a város üzemeltetéséből. Szintén a MAVART indította meg 1933-ban a Szeged-Baja járatot.
1934-ben 13 autóbusz volt Szeged Királyi Város tulajdonában:
- 8 Rába (SI 000, SI 004, SI 005, SI 006, SI 007, SI 010, SI 023 és SI 024 rendszámokkal)
- 2 Latil (SI 001, SI 008)
- 2 Berliet (SI 002 és SI 003)
- 1 Renault (SI 018)
A második világháborúban a járműállomány megsemmisült. A szabad szakszervezetek autójavító munkaközössége a Szent István garázsban 1946. február végére elkészített egy autóbuszt, és átadták a városnak. Ezzel a 40 személyes autóbusszal indult meg Szegeden a II. világháború utáni első rendszeres autóbuszjárat. Idővel a Szeged-Dorozsma, Szeged-Sándorfalva, Szeged-Siposhalom és Szeged-Kistelek útvonalakon újra megindult a forgalom.
Források:

