A villamosvonalakat üzemeltető Debreceni Helyivasút Rt a konkurenciát kiszorítva 1926. őszén indította meg első helyi járatát az Arany Bika szálló elől Mikepércs-Sáránd-Derecske-Tépe-Berettyóújfalu útvonalon. Az első járat Debrecenből 5.28-kor indult az Arany Bika szálló elől, az utolsó járat 17.50-kor indult Berettyóújfaluból. Az autóbusz-menetrendet úgy alakították ki, hogy azok csatlakozhassanak a nagyváradi vonathoz.

- Distance Instructions
Később nagyobb Renault típusú autóbuszokat állítottak be a közlekedésbe, melyen 22 ülő és 8 állóhely volt. Ezt 1927. tavaszán több nagyon rövidéletű, veszteséges városon belüli járat követte, amelyeket még az év folyamán megszűntettek. Ezzel párhuzamosan viszont a távolsági járatokat fejlesztették: a berettyóújfalui járat egy új Spa autóbusszal bővült, illetve a Berettyóújfaluba menő autóbuszt továbbbvitték Komádiig és létrejött a Debrecen-Földes-Biharnagybajom járat is. 1930-ban megindították a Debrecen-Hajdúszoboszló járatot.
A DHV 1932-től indított ismét Debrecenen belül helyi járatokat, s azok számát folyamatosan növelte.
Az 1937-es gépjármű-tulajdonos listában 4 Renault (DN000, DN 002, DN 003, DN 004 ), illetve a fentebb említett 2 Rába (DN 006, DN 007) busz szerepelt a vállalat nevén. További érdekesség, hogy ezen kívül DA 247 rendszámmal egy Cadillac személyautót is használtak.
A második világháború során amíg csak lehetett működtek a járatok. Végül az autóbusz-állományt besorozták, s az meg is semmisült.
A DHV a háború után lassan újraindította járatait, először helyreállított, s átalakított teherautókkal. A DHV egészen 1949-ig működtetett buszjáratokat.
Forrás: Balogh Tamás Zoltán: BuszPanoráma. A debreceni autóbusz-közlekedés története. Debrecen, 2019