1933. április: A m. kir. kereskedelemügyi miniszter folyó évi március hó 8-án kelt 10.497/1933. K. M. sz. rendelettel Gröschl János ürömi lakosnak
1. Üröm—Budapest—Óbuda,
2. Üröm—Pilisborosjenő,
3. Pilisborosjenő—Budapest—Óbuda közti útvonalakon három évre terjedő érvénnyel, továbbá
1. Pomáz—Csobánka,
2. Pomáz—Pilisszentkereszt közti útvonalakon öt évre terjedő érvénnyel rendszeres járatú társaskocsi gépjárómüvállalat üzemben- tartására jogosító engedélyokiratokat adott ki”
- Distance Instructions
Az 1934-es magyar gépjárműtulajdonosokat listázó kiadvány szerint Gröschl János tulajdonában két MÁVAG-Mercedes busz állt, rendszámuk CT 009 és CT 011.
Egy történeti kiadványban is megemlítik Gröschl Jánost:
“Újabb változás állt be a közlekedés terén az 1930-as évek elején, amikor Gröschl János ürömi gazda fiaival autóbuszt vett és megindult az autóbusz- közlekedés. Naponta négyszer indult Budapestre az állomást érintve. Kevesen engedhették meg maguknak az 1-Pengős luxust. Egy út 70 fillér retur 1 Pengő. A Bárt Közlekedési Vállalat 1938-39-es térhódítása Rába buszokkal elérte a környékünket is, és kiszorította a magánbuszt”.
Forrás: Gröschl György – Gröschl Györgyné Götz Mária: Szülőföldünk Pilisborosjenő. Pilisborosjenő Önkormányzata, 2001.