Karkalik János (1900-1978) fia visszaemlékezése szerint az autóvezetői és villanyszerelői szakmát tanulta ki, majd bérautózással próbálkozott. Ez a kísérlet nem vált be. 1932-ben engedélyt kapott, hogy Tótkomlós és Békéssámson között rendszeres társasgépkocsi-járatot üzemeltethessen. Egy Ford és egy Chevrolet gépkocsit vásárolt, amelyre vélhetően a környékbeli mesteremberek készítettek megfelelő felépítményt. Nem csak utasokat, de postai küldeményeket is szállított. Utóbbi miatt a Chevrolet buszhoz zárt postai utánfutót kapcsoltak. A járműveket az egykori kolbászgyár melléképületeiben tárolták. 1944-ben a visszavonuló hadsereg lefoglalta a buszokat, majd Szentesen a Tisza hídnál a konvojt szovjet támadás érte. 1945. márciusában Karkalik János gyalog tartott hazafelé, s a szentesi árterületen még látta a két kiégett buszroncsot.
- Distance Instructions