Budapest, VI. kerület, Városligeti fasor 42

A XIX. század végén itt ringott a hazai gépjárműkereskedelem bölcsője.

vi_varosligeti_fasor_42
Levélpapír 1904-ben. Forrás: Budapest Főváros Levéltára

Fényi Béla, a Schember-féle mérleggyár igazgatója 1896-ban nyitotta meg a Téli- és nyári kerékpáriskola nevű fedett csarnokát, ahol az úri közönség biciklizni tanult. A korabeli térképeken egyértelműen látszik, hogy a helyszín a mai Dózsa György út és a Városligeti fasor sarka volt, ahol a második világháború után a MÉMOSZ székház terpeszkedett, ma pedig egy modern irodaház emeli az összképet.
A „Velodrom” csarnokban főleg a Peugeot kerékpárokat használták, s egy idő után a Peugeot motoros triciklijei, majd automobiljai is feltűntek a helyszínen. Nem véletlen, hogy az 1900-ban megalakult Királyi Magyar Automobil Club is a fellengzősen „Velodrom garage”-nak nevezett helyszínt használta az első vizsgázások során.
A Velodrom kezdetben jövedelmező volt, de azután nem bírta az iramot. 1909-ben Bárdi József vásárolta meg a garázst, aki szintén értett a marketinghez: a Velodromból „Mercedes palace” lett. 1912-ben rövid időre Adorján János költözött be az épületbe, amelyet még az első világháború előtt lebontottak.

Küldd el barátaidnak!
, , , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük