Alföldi Bank

Engi József a szegedi autóbusz-közlekedés történetét feldolgozó tanulmányában írja: ” Az első kísérleti autóbuszjáratot Szeged
és Kiskundorozsma között 1908-tól az Alföldi Bank tulajdonában levő 4 db. Léon Bollée gyártmányú, 8 ülőhelyes, hosszúüléses, nyitott, de tetővel ellátott autóbusszal bonyolították le. Kiss Nándor az első jogosítvánnyal rendelkező szegedi gépkocsivezető szerint a sok üzemzavar miatt szüntették meg 1910-ben ezeket a járatokat”. Annyi kiegészítést érdemes tenni, hogy a cikkhez mellékelt illusztráció valószínűsíti, hogy nem Léon Bollée gyártmányú buszról van szó, hanem a Podvinecz&Heisler Malomipari és Gépgyár által összeszerelt, Amadée Bollée-eredetű társaskocsiról.

2020. október 6. kedd 19:47
  • Distance Instructions
Label

Forrás: Engi Józef: A szegedi autóbusz-közlekedés története 1. rész. In: Belvedere, 1999/3-4, 128-146. oldalak

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük