GySEV

A Győr-Sopron Vasút Ebenfurt vállalat is meglátta a lehetőséget az autóbuszban: “a GySEV már 1931 decemberében próbajáratokat indított a
városban, egyidejőleg megindította a posta kezelésében állandóan deficites süttöri vonalon a járatait. A kocsik Sopron GySEV p. u. – Ikvahíd – Evangélikus temető–Balf-fürdő–Fertőboz–Hidegség–Fertőhomok–Hegykő–Fertőszéplak–Eszterháza–Süttör vonalon közlekedtek, akárcsak a posta autóbuszai. A GySEV azonban nem adott külön kalauzt a kocsikra, a
jegyárusítást a gépkocsivezető végezte, ezzel az önköltséget máris csökkenthette. A GySEV első autóbusza 18 ülő- és 6 állóhellyel épített Rába-Fiat volt, második kocsiját pedig egyelőre az Ausztriában már korábban megindított autóbuszüzemüktől vezényelték Magyarországra; ez Saurer
gyártmányú kocsi volt. A vasúti autóbuszüzem létrehozása ekkor igen sikeres vállalkozásnak bizonyult. Ugyanis ezzel kikapcsolta a lehetséges versenyt a többi autóbuszvállalatokkal. Kedvezőbb díjtételeket is
alkalmazhatott, hiszen a vasút utasa lett az utas az autóbuszon is.

2020. október 8. csütörtök 12:01
  • Distance Instructions
Label

A GySEV azonban helyi járatokat nem vállalt, azokat a Győri Általános Közlekedési Vállalat működtette 1932-től.

1934. nyarán megnyílt a Fertő-strand, ahova a GySEV indított járatot.

Rába-Krupp autóbusz. Forrás: Győr-Sopron-Moson megyei levéltár

A GySEV járatai még a második világháború során is működtek egy ideig, majd 1948-ban ismét.

A GySEV egyik autóbuszáról a Sopronanno.hu közölt szép fényképet és leírást

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük