A Győr-Sopron Vasút Ebenfurt vállalat is meglátta a lehetőséget az autóbuszban: „a GySEV már 1931 decemberében próbajáratokat indított a városban, egyidejőleg megindította a posta kezelésében állandóan deficites süttöri vonalon a járatait. A kocsik Sopron GySEV p. u. – Ikvahíd – Evangélikus temető–Balf-fürdő–Fertőboz–Hidegség–Fertőhomok–Hegykő–Fertőszéplak–Eszterháza–Süttör vonalon közlekedtek, akárcsak a posta autóbuszai. A GySEV azonban nem adott külön kalauzt a kocsikra, a jegyárusítást a gépkocsivezető végezte, ezzel az önköltséget máris csökkenthette. A GySEV első autóbusza 18 ülő- és 6 állóhellyel épített Rába-Fiat volt, második kocsiját pedig egyelőre az Ausztriában már korábban megindított autóbuszüzemüktől vezényelték Magyarországra; ez Saurer gyártmányú kocsi volt. A vasúti autóbuszüzem létrehozása ekkor igen sikeres vállalkozásnak bizonyult. Ugyanis ezzel kikapcsolta a lehetséges versenyt a többi autóbuszvállalatokkal. Kedvezőbb díjtételeket is alkalmazhatott, hiszen a vasút utasa lett az utas az autóbuszon is” – írta Lovas Gyula a soproni autóbusz-közlekedésről szóló tanulmányában
- Distance Instructions
A GySEV azonban helyi járatokat nem vállalt, azokat a Győri Általános Közlekedési Vállalat működtette 1932-től.
1934. nyarán megnyílt a Fertő-strand, ahova a GySEV indított járatot.
A GySEV járatai még a második világháború során is működtek egy ideig, majd 1948-ban ismét.
- A GySEV ismert járművei:
- Rába L, 1926: rendszám: 64-779, majd NK-003
- Rába LHO, 1928: rendszám: 64-778, majd NK-005
- Rába-Krupp O3N, 1930: rendszám: 64-777, majd NK-006
- Rába-Fiat A.F., 1931: rendszám: 64-768, majd NK-004
- Fiat. rendszám: NK-007
- Rába Special D, 1938. rendszám: NK-011
- További Rábák: rendszámok: NO 004, NO 007, NO 008
- Források:
- Lovas Gyula: Autóbuszok Sopron utcáin II. In: Soproni Szemle, 1970/2
- Tóth Sándor Frigyes: A Győr-Sorpon-Ebenfurti Vasút Kronológiája. 2020