Ganz és Társa Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt (Budapest)

0

A még a XIX. században alapított hatalmas iparvállalat 1926-tól tért rá a teherautó- és autóbusz-karosszériák nagyobb arányú előállítására. Döntően a MÁVAG-ban gyártott NAG, majd Mercedes-Benz alvázakat látták el teherautó-, illetve autóbusz-felépítményekkel. Az autóbuszok többsége a főváros közlekedését segítette. Szintén a Ganznál készült az Óbudán – a városrész központjának számító Vörösvári úti villamosremíz és az óbudai köztemető között – 1933-ban forgalomba állított három trolibusz két példánya.



Ganz-Büssing autóbusz az első világháború előtt (Forrás: Zsuppán István/Oldtimer Média Kft)



Háromtengelyes MÁVAG-Mercedes-Benz busz Ganz karosszériával (Forrás: Zsuppán István/Oldtimer Média Kft)



Háromtengelyes MÁVAG-Mercedes-Benz busz Ganz karosszériával (Forrás: Zsuppán István/Oldtimer Média Kft)



A MÁVAG alvázra épült trolibusz elektromos részeit és felépítményét is a Ganz különböző részlegeiben állították elő (Forrás: Farnadi Zsolt)



A troli forgalomban (Forrás: Farnadi Zsolt)



MÁVAG-Mercedes-Benz N2 a ’30-as évek végén. Ennek a busznak is feltehetően a Ganz készítette a felépítményét (Forrás: Lehmann Ferenc)

Megosztás

Hozzászólás írása

© 2016 Magyarjarmu.hu. Minden jog fenntartva.