A XIX. század végén alakult Nay és Róna iparvállalat kezdetben bányagépeket, szivattyúkat és ehhez hasonló termékeket importált Németországból. 1925-ben Quittner Ervin tervei alapján Kőbányán, a Kápolna u 27-29. alatt rendezték be ipartelepüket. Ekkor már saját maguk gyártottak taligákat, szerszámokat és építkezéseken használatos szállítóeszközöket.
1928-1929 folyamán a cég több autóbusz-karosszériát is készített. A Gépjármű Közlöny kicsit reklámízű tudósítása szerint: „Örömmel láttuk, hogy ezen cca 40 év óta fennálló gépgyár milyen nagyarányúan kifejlődött az autóbuszok és teherszállítókocsik különleges gyártásában. Hatalmas, kétemeletes szerelőcsarnokában a legmodernebb – nálunk sok helyen még ismeretlen – gépeket, hajlító és faszárító-berendezéseket láttunk és különösen feltűnt, hogy a cég modellasztalos műhelyétől kezdve, egészen a kárpitosműhelyig mindennel fel van szerelve úgy, hogy a karosszériák minden legapróbb alkatrészeit is maga állítja elő. A cca 350 főt kitevő, begyakorolt munkásgárda arra enged következtetni, hogy a cégnek nem esik nehezére havonta 20-25 autóbuszt és másfajta karosszériát elkészíteni”.
Ezen kívül a német Goliath nevű motorkerékpár-motoros áruszállítóból szereltek össze egy kisebb sorozatot, amelyre saját felépítményt fabrikáltak.
Egy 1930-ban felvett nagyobb összegű kölcsön visszafizetése az 1931-es bankzárlat miatt lehetetlenné vált, s így a Nay és Róna cég csődöt jelentett.
MÁVAG-Mercedes busz Nay és Róna felépítménnyel a BHÉV részére (Forrás: Fortepan/MMKM)
A BHÉV részére épített busz belsőtere (Forrás: Gépjármű Közlöny)
MÁVAG-Mercedes busz Nay és Róna felépítménnyel 1928-ban (Forrás: National Archives)
Elkészült buszok a Nay és Róna cég telepe előtt (Forrás: National Archives)
Restaurált Goliath áruszállító (Forrás: Oldtimer Média Kft)