Posta Járműtelep (Budapest)

0

A Magyar Posta volt az első állami vállalat, amely üzemszerűen használt gépkocsikat. Ezek javítására 1901-ben kibérelték a Kőbányai úton található Magyar Dohánygyár épület felerészét. A telepet a Kőbányai-út, a Névtelen-utca és a vaspálya határolta. A főépület a Kőbányai-útra nézett. Földszintjén volt kezdetben a műhelyiroda, a bognárműhely, a garázs [ezt később áttelepítették] és a fényezőműhely, az első emeleten a főnöki lakás, a raktár és a szerelőműhely, a második emeleten voltak az irodák.
A Járműtelep vezetője egy ideig Sissovics József volt, aki később a budapesti taxi-, illetve autóbusz-hálózat kiépítésében játszott jelentős szerepet. 1903-1909 között a Járműtelepen 53 db levélgyűjtő motoros tricikli készült – az eredeti Csonka-féle tricikli módosított változata.
1912-ben a Csonka-féle levélgyűjtő gépkocsi „áramvonalas szekrényszerkezetét” is a Járműtelepen tervezték és építették. A Postamúzeumban fennmaradt fényképalbumokban ezen kívül egy első világháború előtti Benz is látható, amelynek karosszériáját a Járműtelepen építették át.



Járműtelep gyártmányú levélgyűjtő motoros tricikli. 1903-1909 között 53 db készült. (Forrás: Postamúzeum)



Csonka 1912 típusú levélgyűjtő gépkocsi. Áramvonalas kocsiszekrényszerkezetét tervezte és készítette a Posta központi járműtelepe Tóth Péter művezető irányításával.
(Forrás: Postamúzeum)

Megosztás

Hozzászólás írása

CLOSE
CLOSE