Fodor Pál – Ádám Ferenc: Pajtás

A Magyar Honvédelmi Szövetség által kiadott Lobogó című képes hetilap 1959. decemberi számában az Autó-Motor ismert szakújságírója, Rózsa György tollából jelent meg az “Itt a Pajtás” című cikk. Ebből kiderül, hogy az érdekes formájú háromkerekűt Fodor Pál, a Kohó- és Gépipari Minisztérium mérnöke és Ádám Ferenc építette. Alkotásukat “zártkabinú Pannonia motorként” jellemezték. A cikk szerint a jármű legérdekesebb része “az erőforrás és a kabin házasítása: a motorkerékpárból kiszerelik a komplett első villát és ennek helyére, a váz kormánynyakánál csatlakoztatják a kabint. (Ez a rész, mint osztófal, a két gyermekülés közé kerül). Mindössze hat bilincs és tizenkét anyás-csavar gondoskodik a két elem, a kabin és a Pannonia-váz szoros kapcsolatáról. A motort belülről rántókarral, vagy kívülről lehúzható pedállal lehet beindítani. A mintapéldány rugózásáról Pannonia teleszkópok gondoskodnak… A háromkerekű (elöl 8×4 gumikkal) 250 kg súlyú, műanyagtetős “Kabin Panonia” végsebessége 75-80 km, fogyasztása 4.5-5 liter 50 km-es tempóban. A kézifék mind a három kerékre hat. A hátramenetet a motor ellenirányú járatásával biztosítják.

A járművet később egy olasz autós lap, illetve az amerikai Popular Mechanics is bemutatta. Az autóról egyelőre egy darab eredeti fotó került elő, további adatokat szívesen fogadunk.

Küldd el barátaidnak!
,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.