2019. májusában fény derült egy „ismeretlen törpeautó” múltjára.
Korábban ennyi információ állt rendelkezésünkre: valamikor az 1950-es években Budapesten az Engels téri buszpályaudvar közelében készítette Moldvai Tibor motorkerékpárversenyző ezt a fényképet, amely egy félig kész törpeautót ábrázol.
2019. májusában a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Archívumában megkezdődött Urbach László a múzeumba került hagyatékának feldolgozása. S egy törpeautókról szóló dossziéban találtuk meg a Hétfői Hírek 1957. október 28-i tudósítását, amelyet most az Arcanum adatbázis segítségével megmutathatunk:
Tehát a karosszéria nélküli szerkezetet Básty Lajos mérnök építette. 250 cm3-es Pannonia motor hajtotta, legnagyobb sebessége 80 km/h volt. „Az egész kocsi hazai anyagokból készült, a műszerfal például hétforintos bakelit tálcából”.