Nem mindenkinek adatik meg, hogy ilyen gyerekautója legyen. Az 1958-as Budapesti Ipari Vásáron nagyon sok kisgyerek nézte irigykedve a képeken látható, amerikai autók hangulatát sugárzó kisautót.
A járművet Petrovics Lőrinc egykori temetkezési vállalkozó építette Tatán. Az első, még pedálos gyermekautót az ötvenes évek elején készítette. 1954-ben fejezte be, ezt követően két darab elektromos meghajtású, akkumulátoros kiskocsit alkotott. Ezek sajnos eltűntek.
Ezek után benzinmotoros gyermekautó építésébe kezdett. Erőforrásul az akkor már népszerű, 50 cm3-es Berva motort választotta, kényszerhűtéssel kiegészítve. A kuplungot, a gázt és a négy dobféket – mint egy igazi autón – pedálok működtették, bowdeneken keresztül.
Az akkoriban divatos fehér karimás ballongumival, dísztárcsával ellátott, 300 mm átmérőjű kerekeket két szétbontott külföldi roller bánta.
A 230 cm hosszú, 80 cm széles és mintegy 90 cm magas kocsi szép vonalú karosszériája favázra erősített horganyzott lemezből készült, természetesen nyitható ajtókkal, első csomagtér-, illetve hátsó motorháztetővel.
A 20 km/h sebességre képes autócskát Petrovics Lőrinc unokája, Dobos János használta. A járműről az Autó-Motor, az Érdekes Újság és a filmhíradó is beszámolt.
1960-ban Petrovics Lőrinc modernizálta az autó külsejét. Új hűtőrácsot, szolid fecskefarkat és piros-vajszínű fényezést kapott a megújuló kocsi.
Ez a kisautó a mai napig a család tulajdonában van, s elképzelhető, hogy hamarosan restaurálva lesz.
Forrás: Dobos János, Farnadi Zsolt, Veterán Autó és Motor, 2010. január