Sarkadi Mihály

Sarkadi Mihály 1962-ben épített sportkocsija a hetvenes években új életre kelt.

Az Autó-Motor 1962-ben a következőt írta: A kocsi eredetileg a II. számú Autójavító versenykocsija volt, amelyet kiselejtezés után vásárolt meg jelenlegi tulajdonosa. Az egykori versenygép első útja a Dobozy utcába vezetett, ahol Sarkadi mester papírra vetette elképzelését és nemsokára megszületett a szolídságában is szemrevaló, nyugodt vonalú sportkarosszéria”.

15 évvel később az autó kicsit átalakítva, új rendszámmal, de még működött. Az Autó Motor 1977-es riportja:
„Ki mondaná meg, milyen autó ez, ha a VW-jelvény nem volna árulkodó? De hát így a titok nem titok – VW a cusdabogár. Csudabogár – mondjuk – mert valóban az, ez az 1962. októberében forgaloma helyezett példány. Egyetlen darab készült belőle egy pesti kisiparos műhelyében.
Hogy mitől VW ez az „egyke”? Nos, a karosszéria alatt VW-fenéklemez és a hozzá illő motor, váltóegység lapul, furcsa „felállásban”. És ez azt jelenti, hogy a omplett egység fordítva került az autó alá. Így a motor és a váltó a Wartburg-féltengelyeken keresztül az első kerekeket hajtja. Mindehezz a helyes forgásirány érdekében a tányérkereket a kúpkerék másik olalára tették. A hátsó kerékfelfüggesztést egy Wartburgról, a fékszerkezetet Moszkvicsról örökölte.
A karosszéria külön érdekessége, hogy az egész tető levehető, és ilyenformán az autó percek alatt sportkocsivá alakítható.
Tulajdonos, Jánossy Jenő… már használtan vette, de nagyon elégedett vele”.

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük