A Stadler Mihály Rt 1937-1939 között Zündappokat szerelt össze, majd a német motor mintájára hasonló kétkerekűt készítettek Népmotor néven.
Pajor Imre, a Majláth Mihály cég egykori tisztviselője 1935-ben szerezte meg a német Zündapp motorkerékpárok képviseletét.
Két évvel később a behozatali nehézségek miatt rávette a német céget, hogy adják át neki a 200-as és 250-es típusok liszenszét. A Stadler Mihály Rt. vállalta e gépek nagyszériás termelését. E cég már 1927-1928 között Agil néven készített néhány, a Méray háromkerekű áruszállítójához hasonló járművet 350-es JAP motorral.
Azonban hamar kiderült, hogy az alkatrészeket lehetetlen megfelelő minőségben legyártatni. Így a blokkokat Németországból hozatták, a vázat a Stadler cég készítette és ők is szerelték össze a kezdetben a 250-es, majd a 200-as típust is.
1939-ben Pajor Imrétől származása miatt elvették a Zündapp kereskedést, s ezzel vége szakadt a magyar Zündapp motorok históriájának.
A Stadler Mihály Rt. azonban ki akarta használni fölössé vált kapacitását s ezért egy, a Zündapphoz hasonló saját tervezésű motort alkottak, amelyet az 1939-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutattak be. A korabeli leírás szerint a kétütemű 250 cm3-es ILO-motoros szerkezet „teljesítménye 3800 fordulatnál 9 lóerő, ami a gépnek 100 km-es sebességet ad. A teljesen hazai gyártmányú váz acélcsövekből és préseltacél idomokból áll, igen merev és alacsony építésű. Óriási előnyt jelent az egyetlen csavar megoldásával kivehető hátsókerék. A benzintartály 12,5 liter űrtartalmú, ami figyelembe véve a 100 kilóméterenkénti 3 literes fogyasztást, a gépnek nagyon tekintélyes akciórádiust biztosít. Nagyra méretezett első és hátsó dobfék, strapabíró motor, a négysebességes váltóművel együtt, könnyű oldalkocsi felszerelését is lehetővé teszi”.
A Népmotort Pajor Imre árusította. Sajnos a második világháború kitörése után nem sokkal már vége is szakadt e típus karrierjének. Pajor Imre munkaszolgálatosként halt meg, Jókai utcai üzletét a háború után felesége vitte tovább az államosításig.
A hazai Népmotor állomány 1939. végén 69 darabot tett ki, így valószínű, hogy kevesebb, mint 100 darab készülhetett a járműből.
Miután 2019-ben előkerült egy Népmotor, tulajdonosa készített egy Facebook oldalt