A szolnoki születésű Anisits Ferenc mintegy 15 új BMW motortípus kifejlesztését irányította, ő fejlesztette ki és vezette be a világon először a sorozatgyártásba az elektronikus dízelszabályozást és az első közvetlen befecskendezésű V8-as dízelmotort.
1962-ben mérnöki oklevelet szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd 1965-ben állást kapott a német MAN cégnél. A Braunschweigi Műszaki Egyetemen 1973-ban kiváló minősítéssel doktorált.
1980-tól a BMW-nek dolgozott, irányítása alatt indult be a BMW dízelfejlesztési központjának felépítése az ausztriai Steyrben.
A szolnoki születésű Anisits Ferenc mintegy 15 új BMW motortípus kifejlesztését irányította, amelyek legyártott példányai meghaladják a két és fél milliót. Számos tudományos publikáció szerzője, szakmai konferenciák elmaradhatatlan előadója. Az őáltala lefektetett körfolyamat-számítás egyenleteit mind a mai napig világszerte alkalmazzák.
A BMW 1987-ben Anisits Ferenc vezetése alatt fejlesztette ki és vezette be a világon először a sorozatgyártásba az elektronikus dízelszabályozást és az első közvetlen befecskendezésű V8-as dízelmotort, amely több teljesen újszerű konstrukciós megoldást tartalmazott. Ez a motor a korábbi hathengeres motorral együtt az év motorja kitüntetést, azaz a nagy presztízst jelentő „motor-Oscar” nemzetközi díjat nyerte el 1999-ben és 2000-ben.
Szolnok díszpolgárává választotta.
Forrás: bmw.hu, hirado.hu