Schäffer László és Csaba

A tatabányai Schäffer család tagjai az 1990-es években sokszor megfordultak öregautó-találkozókon, és a szépen restaurált járművek láttán úgy gondolták, hogy valami hasonlót ők is tudnának építeni.

Schäffer Csaba, a győri Széchenyi István Egyetem Gépészmérnöki karának hallgatója 1997-ben diplomamunkaként elkészítette a jármű terveit. Édesapja, Schäffer László a tervek alapján összeállította a járművet, amely 1998 májusában vizsgázott le. A belső kárpitozáson és a gépháztetőn levő kopoltyúkon kívül mindent az ügyeskezű apa állított össze. Persze több családtag is a segítségére volt ezekben a munkákban, de leginkább csak azokban a részekben, ahol egy ember fizikailag kevés volt a megvalósításhoz.

Az egyedi alvázra épített, 4,5 méter hosszú, 97 centi magas, 800 kilós autó jellege és külső méretei megegyeznek az 1928-as Mercedes SSK sportkocsival. A lemezek alatt persze szerényebb mechanika rejtezik: a 85 lóerős, 1,7 literes motor, a váltó, a futóművek, a kormánymű és más apróságok egy 1967-es Opel Rekord C típusból származnak. Az Opel hátsó tekercsrugóit egy Ford Cortinából származó laprugókötegre cserélték.

A Schäffer család 8-10 évig használta a különlegességet. Ezen idő alatt kb 20.000 kilométert futott különösebb műszaki probléma nélkül. Az autó ma is megvan, egy garázsban áll.

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük