50 éve történt: innen indult Ferihegy, 1961


A második világháború után hazánkban az első nemzetközi autóversenyre 1961. június 11-én a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér kifutóján került sor.

1956-ban a Magyar Népköztársaság Automobil Klubja megkapta a hazai autósport irányításának és felügyeletének jogát. Négy évvel később az immár Magyar Automobil Klub nevű szervezet felvette a Nemzetközi Autósport Szövetséggel a kapcsolatot, amelynek eredményeként 1961. június 11-én a Ferihegyi repülőtéren megrendezésre került egy nemzetközi autóverseny. Kilenc nemzet összes 29 járművel nevezett a rendezvényre. Az eseményen megjelentek finn, kelet- és nyugatnémet, francia és osztrák csapatok is, s természetesen hazai versenyzők is rajthoz álltak.
Két előfutamot követően került sor a 22 körös döntőre, amelynek végén a finn Curt Lincoln haladt át elsőnek a célvonalon Cooper versenyautójával. Őt a német Kurt Ahrens (Cooper) és a francia Jacques Callés (Stanguellini) követte.
A rendezvény külön érdekessége volt a Közlekedési Múzeum gépjármű-gyűjteményének felvonulása. Kb. 1958-1959. táján született meg a döntés, hogy a Közlekedési Múzeum gyűjteményét kiegészítik automobilokkal és motorkerékpárokkal. Megkezdték a roncsok összegyűjtését, s helyreállítását. Mivel ekkor a Múzeumnak nem volt még saját restaurátor-részlege, ezért a különböző Autójavító Vállalatok segítségét kérték a restaurálásokhoz. Az 1961-ben felvonult járművek között több olyan is akadt (pl. háromkerekű Morgan), amely azóta is a raktárban porosodik.

Fényképek forrása: Martin Pfundner.


Mentés

Küldd el barátaidnak!
, , , , ,

6 thoughts on “50 éve történt: innen indult Ferihegy, 1961

  1. Kedves Gábor,
    Ime a műsor a programfüzetből. Az esemény 1961. június 11-én vasárnap, délelőtt 10-kor kezdődött.
    Ferihegy programfüzet

  2. Emlékszik-e valamelyik hozzászóló, vagy bárki más, hogy milyen sorrendben történtek az események?
    Volt öreg autók felvonulása, go-kart verseny, és versenyautó verseny, de nem feltétlenül ebben a sorrendben. A videó felvétel is össze van vágva, az sem feltétlenül a valós sorrendet mutatja. Köszönöm a segítséget!

  3. Az egyik képen látható könnyű, motoros Quadcikli (5-ös számmal), viszont ma is megtekinthető a múzeumban!!!

  4. Örülök ennek a megemlékezésnek (is), mivel személyesen is megnézhettem a versenyt.
    Közelröl megnézni az akkori igazi versenyautókat nagy élmény volt. Sajnos a mieink az
    antik, bütykölt versenyautókkal seholsem voltak, viszont lelkesedésük már akkor dicséretre méltó volt. Kár, hogy évtizedekig kellett várnunk igazi autóversenyekre és a múltunk felettébb „hézegos” az akkori rendszer miatt.
    Sok sikert kívánva
    Burányi Gyula

  5. Nagy Józsefné Könnyüipari Miniszterasszony nyitotta meg, Matykó Vilmossal a MAK főtitkárával. Ott voltam,akkor még vasárnap nem volt légi forgalom, hihetetlen

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük