A mai Látó-hegyen 1926-ban dübörögtek fel először az autók és motorok. Az elmúlt közel 100 évben alaposan átalakult a környék…
Filmhíradó az 1932-es futamról. Nem túlzás azt mondani, hogy hang-szempontból tompítatlan kipofogojú traktorok zaja verte fel a hegyek csendjét.
A KMAC 1920-tól rendezett hegyi felfutó versenyeket. A jól ismert svábhegyi verseny először 1920-ban, a motorosok TT futama 1924-ben, míg a guggerhegyi verseny 1926-ban került először megrendezésre.
A Guggerhegy, más írásmód szerint Gugerhegy, avagy mai alakjában Látó-hegy tökéletes helyszínnek bizonyult. A verseny nagyjából a mai Pasaréti tér elől indult, s a részt vevők a Csévi út – Csalán utca – Nagybányai utca útvonal kanyarogtak fel a célig. Összesen 1752 méteres volt a pálya – rövid, de gyors.
Útvonal egykor… |
és ma |
Néhány részlet az útvonalról
A guggerhegyi verseny soha nem lett annyira sikeres, mint a svábhegyi. Soha nem került be az európai bajnoki naptárba. 1926 és 1935 között kilenc alkalommal sikerült tető alá hozni – 1934-ben elmaradt. 1926-1930 között a KMAC, majd 1931-33-ig a Terézvárosi Torna Club, s végül 1935-ben az FTC motoros szakosztálya volt a rendező. Időről időre feltűntek külföldi menők, és általában szépen végigverték a mezőnyt. Itt „cseperedett fel” Hartmann László, aki akkor is visszatért, amikor már inkább a külföldi versenyekre koncentrált.
„Péter és Pál napján, június 29-én rendezte meg a Királyi Magyar Automobil Club az első guggerhegyi versenyét motorkerékpárok, sidecarok, túrakocsik és sportkocsik számára. … Ami a verseny útvonalát illeti, az pikantéria szempontjából egyike a legszebbeknek. Hat gyönyörű hajtűforduló, közte meglehetős hosszú egyenesekkel, olyan próbára tették versenyzőinket, hogy igazán megmutathatták, mit tudnak. … A legnagyobb dicséret hangján mindenekelőtt Delmár Walterről kell megemlékeznünk. Ezúttal úgy az automobilok, mint a motorkerékpárok legjobb idejét futotta ki”Nevezések száma: 46 – ebből 17 automobil, 29 motorkerékpár
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Jármű |
---|---|---|---|
01 | Motorkerékpár | Delmár Walter | Sunbeam |
02 | Motorkerékpár | Kaszala Károly | Triumph |
03 | Motorkerékpár | Horthy István, ifj | Norton |
04 | Automobil | Delmár Walter | Steyr Sport |
05 | Motorkerékpár | Blaskovich Péter | Royal Enfield |
06 | Automobil | Wolfner András, báró | Steyr Sport |
07 | Motorkerékpár | Wolfner László | Zenith JAP |
08 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS |
09 | Motorkerékpár | Dragos Jenő | Méray JAP |
10 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS Sidecar |
11 | Automobil | Szmick Viktor | Salmson Grand Sport |
12 | Motorkerékpár | Paull József | Royal Enfield JAP |
13 | Automobil | Kalmár Tihamér | Steyr |
14 | Motorkerékpár | Manó József | Nova Blackburne |
15 | Motorkerékpár | Hajós Imre, dr | Scott Sidecar |
16 | Motorkerékpár | Hild Károly | Nova JAP |
17 | Automobil | Vadász Miklós | Salmson Grand Sport |
18 | Automobil | Lyka István | OM Superba Sport |
19 | Automobil | Dietl Hubert | Amilcar Grand Sport |
20 | Automobil | Zolnay Endre | OM Sport |
21 | Motorkerékpár | Bagdy Imre | Terrot JAP |
22 | Motorkerékpár | Kovács Sándor | Ariel |
23 | Motorkerékpár | Stanzel Gyula | Rex Acme |
24 | Motorkerékpár | Puch János | Puch |
25 | Automobil | Káldy Jenő | Chrysler Six |
26 | Motorkerékpár | bauer józsef | Ariel Sidecar |
27 | Automobil | Neumayer István | Lancia Lambda |
28 | Motorkerékpár | Kübek József | Frohner-Pásztélyi |
29 | Motorkerékpár | Baumgarten László | Alcyon |
30 | Motorkerékpár | Biller Lajos | AJS Sidecar |
31 | Automobil | Jeney László | Amilcar |
32 | Automobil | C.C. Friese | MÁG Magomobil Sport |
33 | Motorkerékpár | Radó Ferenc | AJS |
34 | Automobil | Delmár Walterné | Steyr |
35 | Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | Méray Blackburne |
36 | Motorkerékpár | Szentléleky László | D-Rad Sidecar |
37 | Automobil | Szilberleitner József | Diatto |
38 | Automobil | Walter Ferencné | Fiat 509 |
39 | Automobil | DeSilton, Wien (álnév) | Amilcar Grand Sport |
40 | Motorkerékpár | Miklós Ervin | Matchless |
41 | Motorkerékpár | Horváth János | Méray JAP |
42 | Motorkerékpár | Szentléleky László | Méray JAP |
43 | Automobil | Goldman Jenő | Fiat 509 |
44 | Motorkerékpár | Petrovits Géza | Dormán Villiers |
45 | Motorkerékpár | Kappel Tamás | D-Rad |
46 | Motorkerékpár | Schuszter Rezső | Ner-a-car Blackburn |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Delmár Walter, Sunbeam 493 ohv: 2:00.05. Átlag: 52.560 km/h
– Automobilok: Delmár Walter, Steyr: 2.05.66. Átlag: 50.216 km/h
„Július 26-án rendezte a Királyi Magyar Automobil Club immáron másodízben, ezúttal nemzetközi guggerhegyi versenyét 1752 kilométeres távon. A verseny útvonala ezúttal tökéletesen jó állapotban volt. A KMAC vezetősége karöltve az I. kerületi városi mérnöki hivatallal, az építkezések folytán meglehetősen elrontott guggerhegyi szerpentint a verseny napjára kifogástalan állapotba hozta.
Ugyancsak kitűnő volt az útvonal biztosítása. Igen szépen mutattak a kék-sárga oszlopokra kifeszített ugyancsak KMAC-színű kötelek, miáltal sikerült a verseny pályáját tökéletesen lezárni, melyben az időnként túlbuzgó rendőrség is alaposan kivette részét.
Ami a verseny rendezését illeti, ezúttal a rendező KMAC-ot nagy balszerencse üldözte. Nem vévén igénybe a nagy gyakorlattal rendelkező katonai telefonosztagok szolgálatát, cserkészekkel állíttatta fel a vonalat. A cserkészek pedig ahelyett, hogy magas vezetéket állítottak volna fel, helyenkint egyszerűen a földre fektették a vonalat , amit a versenyre igyekvő közönség nem vévén észre, valószínűen egy pár helyen elszakított. így azután megtörtént, hogy a 9-re hirdetett startok, csekély egy és háromnegyedórai késéssel, 15 perccel 11 óra előtt kezdődtek. Ekkor azután gyors egymásutánban indultak a versenyzők, úgyhogy a verseny élvezetes volt. Mondhatjuk, ilyen gyorsan hegyiversenyt leperegni még nem is láttunk. … A verseny ezúttal nemzetközi volt, amennyiben a startnál Magyarországon már évek óta a svábhegyi versenyekből ismert szimpatikus Fritz von Zsolnay mellett, a kiváló német Mercedes-vezető Wentzel Mosau is megjelent. Mindkét vendég kitűnően szerepelt és mindegyik kategóriájának legjobb idejét futotta, sőt Fritz von Zsolnay ezúttal 5 literes pompás Gráf & Stift versenykocsijával a nap legjobb idejét futva, abszolút győztesként került ki a versenyből”.
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Jármű | Osztály |
---|---|---|---|---|
01 | Automobil | Fritz von Zsolnay | Gräf&Stift | Versenykocsik 5.0 literig |
02 | Automobil | Delmár Walter | Steyr | Versenykocsik 5.0 literig |
03 | Automobil | Lipthay Antal, br | Bugatti | Versenykocsik 1.5-4 literig |
04 | Automobil | Feledy Pál | Bugatti | Versenykocsik 1.5 literig |
05 | Automobil | Széchenyi Miklós, gr | Bugatti | Versenykocsik 1.5 literig |
06 | Automobil | Szmick Viktor | Salmson | Versenykocsik 1.1 literig |
07 | Automobil | Wolfner László | Steyr | Sportkocsik 3 literig |
08 | Automobil | Szini János | Austro-Daimler | Sportkocsik 3 literig |
09 | Automobil | Károlyi Gyula, gr | Austro-Daimler | Sportkocsik 3 literig |
10 | Automobil | Pálffy Daun József | Austro-Daimler | Sportkocsik 3 literig |
11 | Automobil | Wolfner András, báró | Bugatti | Sportkocsik 3 literig |
12 | Automobil | Lyka István | OM | Sportkocsik 2.0 literig |
14 | Automobil | Heteés Sándor | Bugatti | Sportkocsik 2.0 literig |
15 | Automobil | Zichy Tivadar, gr | Bugatti | Sportkocsik 2.0 literig |
16 | Automobil | Wentzel von Mosau | Mercedes-Benz | Túrakocsik 8.0 literig |
17 | Automobil | Károlyi Ferenc, gr | Bianchi | Túrakocsik 3.0 literig |
18 | Automobil | Iványi Gyula | Lancia | Túrakocsik 3.0 literig |
19 | Automobil | Wilheim Sándor | Ballot | Túrakocsik 3.0 literig |
20 | Automobil | Anton Gazda | Grofri | Túrakocsik 1.1 literig |
01 | Motorkerékpár | Tarján Antal | Méray | 750 kcm-ig |
02 | Motorkerékpár | Goldfarb Emil | New Imperial | 750 kcm-ig |
03 | Motorkerékpár | Bezsilla Nándor, dr | New Imperial | 750 kcm-ig |
04 | Motorkerékpár | Kovács Sándor | Ariel | 750 kcm-ig |
05 | Motorkerékpár | Bauer József | Ariel | 750 kcm-ig |
06 | Motorkerékpár | Kuseff Miklós | Rudge | 500 kcm-ig |
07 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS | 500 kcm-ig |
08 | Motorkerékpár | Wolfner László | Zenith | 500 kcm-ig |
09 | Motorkerékpár | Sztarecky László | Sunbeam | 500 kcm-ig |
10 | Motorkerékpár | Balázs László | Sunbeam | 500 kcm-ig |
11 | Motorkerékpár | Deli Lajos | Sunbeam | 500 kcm-ig |
12 | Motorkerékpár | Sabrnák Ottó | Zenith | 350 kcm-ig |
14 | Motorkerékpár | Sabrnák Oszkár | Zenith | 350 kcm-ig |
15 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS | 350 kcm-ig |
16 | Motorkerékpár | ? | Nova | 350 kcm-ig |
17 | Motorkerékpár | Hummel Endre | Velocette | 350 kcm-ig |
18 | Motorkerékpár | Hevesy Sándor | Méray | 350 kcm-ig |
19 | Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Enfield | 350 kcm-ig |
20 | Motorkerékpár | Pösel Miklós | Terrot | 350 kcm-ig |
21 | Motorkerékpár | Bezsilla Nándor, dr | Dunelt | 250 kcm-ig |
22 | Motorkerékpár | Linzbauer Kató | Matchless | 250 kcm-ig |
23 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS | 250 kcm-ig |
24 | Motorkerékpár | Wéber Oszkár | Méray | 250 kcm-ig |
25 | Motorkerékpár | Stanzel Gyula | Rex Acme | 250 kcm-ig |
26 | Motorkerékpár | Rothárn Gyula | Méray | 250 kcm-ig |
27 | Motorkerékpár | Joó Gyula | Guzzi | 250 kcm-ig |
28 | Motorkerékpár | Kovách Andor | Nova | 250 kcm-ig |
29 | Motorkerékpár | Pálinkás Pál | Méray | 250 kcm-ig |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Balázs László, Sunbeam 500 cm3: 1:52.58 mp
– Automobilok: Fritz Von Zsolnay, Graf&Stift 5000 cm3: 1:51.58 mp
a gyors egymásutáni startok valóban élvezetes versenyt nyújtottak… Motorkerékpáros szempontból a fejlődés az indulók tekintetében
is nagyarányú volt, amennyiben 34 szóló- és 9 oldalkocsis, összesen 43 motorkerékpár állott starthoz, ami semmiképen sem volt arányban a starthoz állott 17 automobillal, amiből 7 Bugatti, 4 pedig Steyr volt. Megállapítható tehát, hogy a KMAC által a túrautakon agyon favorizált és agyondíjazott automobilisták a szó szoros értelmében cserbenhagyták a KMAC-ot és ha a motorkerékpárosok, akik mindig a sportszempontot tartják szem előtt, nem indulnak tömegesen, úgy indulók tekintetében egy nagyon harmadrangú eseménnyé zsugorodott volna össze a Guger-verseny. Az automobilisták távolmaradásának oka igen egyszerű. Mindenki tudta, hogy a Gugerversenyre nem áll rendelkezésre a rendező egyesületnek az ezüstkelyhek és egyéb trófeák halmaza és bizony itt nem minden pimpf kaphat billikomot, tehát nem is neveztek. A KMAC-nak be kell látnia, hogy a versenyeken a tömeget a motorkerékpárosok teszik és azokat éppen úgy kell méltányolni, mint az automobilistákat”.Nevezések száma: 72 – ebből 20 automobil, 2 cyclecar, 50 motorkerékpár
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Jármű | Osztály |
---|---|---|---|---|
01 | Automobil | Rózsahegyi István | Bugatti | túrakocsik |
02 | Automobil | Lyka István | Bugatti | túrakocsik |
03 | Automobil | Ottlyk Lajos | Steyr | túrakocsik |
04 | Automobil | Gorove Antal | MÁG | túrakocsik |
05 | Automobil | Wolfner László | Steyr | túrakocsik |
06 | Automobil | Hartmann László | Hupmobile | túrakocsik |
07 | Automobil | Vadász Imre | Amilcar | sportkocsik |
08 | Automobil | Tarján Antal | OM | sportkocsik |
09 | Automobil | Heteés Sándor | Bugatti | sportkocsik |
10 | Automobil | Károlyi Gyula | Austro-Daimler | sportkocsik |
11 | Automobil | Szini János | Austro-Daimler | sportkocsik |
12 | Automobil | Heteés Sándor | Bugatti | sportkocsik |
14 | Automobil | Wolfner András, báró | Steyr | sportkocsik |
15 | Automobil | Wentzel von Mosau | Mercedes-Benz | sportkocsik |
16 | Automobil | Hajdu Andur | Hajdu | versenykocsik |
17 | Automobil | Vay László, gr | Bugatti | versenykocsik |
18 | Automobil | Lyka Istvánné | Bugatti | versenykocsik |
19 | Automobil | Esterházy Antal, herceg | Bugatti | versenykocsik |
20 | Automobil | Zichy Tivadar, gr | Bugatti | versenykocsik |
21 | Automobil | Delmár Walter | Steyr | versenykocsik |
52 | Cyclecar | Stanzel Gyula | Morgan | szeiklkárok |
53 | Cyclecar | Bezsilla Nándor, dr | Morgan | szeiklkárok |
01 | Motorkerékpár | Tima-Horváth István | Super X | szóló motorkerékpár 750 cm3-ig |
02 | Motorkerékpár | Horthy István, ifj | Méray | szóló motorkerékpár 750 cm3-ig |
03 | Motorkerékpár | Wolfner László | Sunbeam | szóló motorkerékpár 750 cm3-ig |
04 | Motorkerékpár | Löwy Imre | Rudge | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
05 | Motorkerékpár | Stiegler János | Rudge | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
06 | Motorkerékpár | Hóra Nándor, ifj | Rudge | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
07 | Motorkerékpár | Kuseff Miklós | Dormán | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
08 | Motorkerékpár | Reineck Antal | Zenith | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
09 | Motorkerékpár | Posztobányi István | BMW | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
10 | Motorkerékpár | Ausländer István | BMW | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
11 | Motorkerékpár | Bátya János | FN | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
12 | Motorkerékpár | Koppányi Miklós | Sunbeam | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
14 | Motorkerékpár | Wittenberg József | Sunbeam | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
15 | Motorkerékpár | Balázs László | Sunbeam | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
16 | Motorkerékpár | Weber Oszkár | Méray | szóló motorkerékpár 500 cm-ig |
17 | Motorkerékpár | Szabó Tivadar | Méray | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
18 | Motorkerékpár | Szilner József | Chater Lea | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
19 | Motorkerékpár | Zamecsnik Gyula | Motosacoche | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
20 | Motorkerékpár | Roll Oszkár | AJS | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
21 | Motorkerékpár | Pajor Imre | New Imperial | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
22 | Motorkerékpár | Lendenmayer Béla | James | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
23 | Motorkerékpár | Szilágyi Gyula | Chater Lea | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
24 | Motorkerékpár | Hummel Endre | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
25 | Motorkerékpár | Sabrnák Oszkár | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
26 | Motorkerékpár | Magyar Sándor | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
27 | Motorkerékpár | Asztalos János | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
28 | Motorkerékpár | Kovács János | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
29 | Motorkerékpár | Hild Károly | Raleigh | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
30 | Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Enfield | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
31 | Motorkerékpár | Böckh László | Sunbeam | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
32 | Motorkerékpár | Meggyesy Zoltán | Velocette | szóló motorkerékpár 350 cm-ig |
33 | Motorkerékpár | Jeney László | Radco | szóló motorkerékpár 250 cm3-ig |
34 | Motorkerékpár | Pápai István | Radco | szóló motorkerékpár 250 cm3-ig |
35 | Motorkerékpár | Pothárn Ferenc | Méray | szóló motorkerékpár 250 cm3-ig |
36 | Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | Méray | szóló motorkerékpár 250 cm3-ig |
37 | Motorkerékpár | Kiss Béla | James | szóló motorkerékpár 175 cm3-ig |
38 | Motorkerékpár | Erdey Gyula | Rex Acme | szóló motorkerékpár 175 cm3-ig |
39 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Rex Acme | szóló motorkerékpár 175 cm3-ig |
40 | Motorkerékpár | Szentgyörgyi László | Dot | szóló motorkerékpár 175 cm3-ig |
41 | Motorkerékpár | Deli Lajos | Puch | szóló motorkerékpár 175 cm3-ig |
42 | Motorkerékpár | Kováts Emil | Horex | oldalkocsis motorkerékpár |
43 | Motorkerékpár | Sztancsek János, dr | FN | oldalkocsis motorkerékpár |
44 | Motorkerékpár | Lantay Ede | HRD | oldalkocsis motorkerékpár |
45 | Motorkerékpár | Verebélyi Bálint | AJS | oldalkocsis motorkerékpár |
46 | Motorkerékpár | Bauer József | Ariel | oldalkocsis motorkerékpár |
47 | Motorkerékpár | Rostás István | Douglas | oldalkocsis motorkerékpár |
48 | Motorkerékpár | Rostás István | Douglas | oldalkocsis motorkerékpár 350 cm3-ig |
49 | Motorkerékpár | Pálinkás Pál | Zenith | oldalkocsis motorkerékpár 350 cm3-ig |
50 | Motorkerékpár | Meggyesy Zoltán | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár 350 cm3-ig |
51 | Motorkerékpár | Steuer Rudolf | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár 350 cm3-ig |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Balázs László, Sunbeam 493 ohv: 1:52.01 mp
– Automobilok: herceg Esterházy Antal, Bugatti: 1:45.66 mp
1929„Június 29-én, Péter és Pál napján rendezte meg a Királyi Magyar Automobil Club immáron negyedszer szokásos hegyiversenyét 1752 méteres távon, a Guggerhegyi nehéz szerpentineken. Ezúttal is, mint eddig mindig, pompás idő kedvezett a versenynek, mely külsőségeit tekintve, fényesen sikerült. A hatalmas céltorony, a kitűnően lezárt úttest, a gyors startok, a pálya több helyén elhelyezett megafon és a szép küzdelmek ismét egy szép napot örökítettek meg a magyar motorsportok annalesében”
Nevezések száma: 57 – ebből 18 automobil, 39 motorkerékpár
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Jármű | Osztály |
---|---|---|---|---|
41 | Automobil | Bezsillla Nándor, dr. | Morgan | Cyclecar 1100 kcm-ig |
42 | Automobil | Horthy Károly | Opel | Túrakocsik |
43 | Automobil | Lyka István | Bugatti | Túrakocsik |
44 | Automobil | Verebély László Miklós | Lancia | Túrakocsik |
45 | Automobil | Zinneberg Arco | Mercedes-Benz | Túrakocsik |
46 | Automobil | Czernin Jaromir, gróf | Amilcar | Sportkocsik |
47 | Automobil | Blaskovich Ernő | BNC | Sportkocsik |
48 | Automobil | Tarján Antal | OM | Sportkocsik |
49 | Automobil | Heteés Sándor | Bugatti | Sportkocsik |
50 | Automobil | Wolfner László | Steyr | Sportkocsik |
51 | Automobil | Wolfner András, báró | Steyr | Sportkocsik |
52 | Automobil | Franz Wentzler | Mercedes | Sportkocsik |
53 | Automobil | Szénásy Alán | Bugatti | Versenykocsik |
54 | Automobil | Esterházy Antal, herceg | Bugatti | Versenykocsik |
55 | Automobil | Hartmann László | Bugatti | Versenykocsik |
56 | Automobil | Heteés Sándor | Bugatti | Versenykocsik |
57 | Automobil | Wolfner László | Bugatti | Versenykocsik |
58 | Automobil | Wolfner András, báró | Steyr | Versenykocsik |
01 | Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | Méray | szóló motorkerékpár 175 cm3 |
02 | Motorkerékpár | Lendenmayer Béla | James | szóló motorkerékpár 175 cm3 |
03 | Motorkerékpár | Balogh Miklós | AKD | szóló motorkerékpár 175 cm3 |
04 | Motorkerékpár | Deli Lajos | Radco | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
05 | Motorkerékpár | Hild Károly | OK Supreme | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
06 | Motorkerékpár | Bauer József | Ariel | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
07 | Motorkerékpár | Blaskovich Ernő | Moto Guzzi | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
08 | Motorkerékpár | Wéber Oszkár | Méray | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
09 | Motorkerékpár | |||
10 | Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Motosacoche | szóló motorkerékpár 350 cm3 |
11 | Motorkerékpár | Sabrnák Oszkár | Velocette | szóló motorkerékpár 350 kcm |
12 | Motorkerékpár | Kovács Béla | Zenith | szóló motorkerékpár 350 cm3 JAP |
14 | Motorkerékpár | Szilner József | Chater Lea | szóló motorkerékpár 350 kcm |
15 | Motorkerékpár | Vincze Pál | Rex-Acme | szóló motorkerékpár 350 kcm |
16 | Motorkerékpár | Fejér Domokos, ifj. | AJS | szóló motorkerékpár 350 kcm |
17 | Motorkerékpár | Wosalla György | Motosacoche | szóló motorkerékpár 350 kcm |
18 | Motorkerékpár | Hild Károly | Velocette | szóló motorkerékpár 350 kcm |
19 | Motorkerékpár | Balázs László | Sunbeam | szóló motorkerékpár 500 kcm |
20 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS | szóló motorkerékpár 500 kcm |
21 | Motorkerékpár | Hóra Nándor, ifj. | Rudge | szóló motorkerékpár 500 kcm |
22 | Motorkerékpár | Kozma Endre | Matchless | szóló motorkerékpár 500 kcm |
23 | Motorkerékpár | Stiegler János | Rudge | szóló motorkerékpár 500 kcm |
24 | Motorkerékpár | Bátya János | FN | szóló motorkerékpár 500 kcm |
25 | Motorkerékpár | Békéssy Árpád | Opel | szóló motorkerékpár 500 kcm |
26 | Motorkerékpár | Gelb Miklós | Opel | szóló motorkerékpár 500 kcm |
27 | Motorkerékpár | Meggyessy Zoltán | BMW | szóló motorkerékpár 750 cm3 |
28 | Motorkerékpár | Hummel Endre | OK Supreme | szóló motorkerékpár 250 cm3 |
29 | Motorkerékpár | Kübek József | AJW | szóló motorkerékpár 1000 cc |
30 | Motorkerékpár | Rostás István | Douglas | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
31 | Motorkerékpár | Vigyázó Miklós | BMW | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
32 | Motorkerékpár | Hóra Géza | James | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
33 | Motorkerékpár | Steurer Rudolf | BMW | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
34 | Motorkerékpár | Züzer István | Radco | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
35 | Motorkerékpár | Wittemberg József | Standard | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
36 | Motorkerékpár | Kováts Emil | Victoria | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
37 | Motorkerékpár | Farkas Dénes | Sunbeam | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
38 | Motorkerékpár | Bauer József | Ariel | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
39 | Motorkerékpár | Urbach László | AJS | Oldalkocsi 600 kcm-ig |
40 | Motorkerékpár | Czulyba Mihály | BMW | Oldalkocsi 750 cm3 |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Balázs László, Sunbeam 500: 1:54.81 mp
– Automobilok: Szénásy Alán, Bugatti: 1:50.91 mp
Idópont: 1930. június 8.
„Röviden össze lehet foglalni a beszámolót a KMAC pünkösdvasárnapi guggerhegyi versenyéről. Jó volt a pálya, jó volt a rendezés, jó volt a lebonyolítás és jók voltak az – osztrákok. A verseny, – amely úgyszólván motorkerékpárverseny volt, mivel csak három túrakategóriában és egy versenykategóriában indultak versenyzők, – vereséget hozott a magyar versenyzők számára.
A Guggerhegy szerpentinjein ezúttal a bécsi Willy Melichar (350 Sunbeam) aratott abszolút győzelmet s újonnan felállított útvonal rekordjával Balázs (500 Sunbeam) két évvel előtti pályarekordját adta át a múltnak. Melichar 350-es gépével győzött az 500-as csoportban is, míg a gráci Puch-menő Toricelli a 250-es csoportban öregbítette a márka hírnevét. Lukavetz (Francis Barnett) a 175-ös kategóriában aratott újabb Villiers sikert. Az oldalkocsis gépek legjobb idejét Bátya (500 FN) ért el.
A cyclecarok csoportjában dr Bezsilla Nándor megjavítja saját útvonalrekordját. Lyka István ige szép időt produkált Bugatti túragépén. Meg kell emlékeznünk a kis Tatra értékes teljesítményéről. A versenykocsik csoportjában egyedül Hartmann László indul Bugatti gépen. Max Hardegg Steyr gépe nem abszolválta a versenyt.”
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Gyártmány | Osztály |
---|---|---|---|---|
1 | Automobilok | Solty László | Austin | túra autmobilok 750 cm3 |
3 | Automobilok | Fellner Simon | Tatra | túra autmobilok |
4 | Automobilok | Lyka István | Bugatti | túra autmobilok 1999 |
11 | Automobilok | Hartmann László | Bugatti | Sportautók 1999 |
21 | Automobilok | Max Hardegg | Bugatti | Versenyautómobilok 1500 kcm |
22 | Automobilok | Szénásy Alán | Bugatti | Versenyautómobilok 1998 kcm |
23 | Automobilok | Hartmann László | Bugatti | Versenyautómobilok 2263 |
24 | Automobilok | Max Hardegg | Steyr | Versenyautómobilok 4300 |
56 | Cyclecar | Bezsillla Nándor, dr. | Morgan | |
1 | Motorkerékpár | Zboray Ferenc | DKW | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
2 | Motorkerékpár | Rátky Ede | DKW | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
3 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Francis-Barnett | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
4 | Motorkerékpár | Komlóssy Béla | Monet-Goyon | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
5 | Motorkerékpár | Hóra Nándor, ifj. | James | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
6 | Motorkerékpár | Zboray Ferenc | James | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
7 | Motorkerékpár | Masa Gyula | DKW | Szólómotorkerékpárok 175 cm3 |
10 | Motorkerékpár | Elvetio Toricelli | Puch | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
11 | Motorkerékpár | Stern Endre | Puch | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
12 | Motorkerékpár | Molnár Ferenc J. | Ariel | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
14 | Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | DKW | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
15 | Motorkerékpár | Zsótér Bertalan, dr | Méray | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
20 | Motorkerékpár | Willy Melichar | Sunbeam | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
21 | Motorkerékpár | Kovács János | Calthorpe | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
22 | Motorkerékpár | Krem Józef | Velocette | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
30 | Motorkerékpár | Urbach László | Sarolea | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
32 | Motorkerékpár | Wéber Oszkár | Méray | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
33 | Motorkerékpár | Willy Melichar | Sunbeam | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
34 | Motorkerékpár | Hóra Nándor, ifj. | Rudge | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
35 | Motorkerékpár | Meggyesy Zoltán | Ariel | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
36 | Motorkerékpár | Brand János | Rudge | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
39 | Motorkerékpár | Koppányi Miklós | Tornax | Szólómotorkerékpárok 600 cm3 |
40 | Motorkerékpár | Wittenberg József | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár 350 kcm |
41 | Motorkerékpár | Komlóssy Endre | McEvoy | oldalkocsis motorkerékpár 350 kcm |
50 | Motorkerékpár | Urbach László | Sarolea | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
51 | Motorkerékpár | Meggyesy Zoltán | Ariel | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
52 | Motorkerékpár | Farkas Dénes | Sunbeam | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
53 | Motorkerékpár | Bauer József | Norton | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
54 | Motorkerékpár | Bátya János | FN | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Willy Melichar, Sunbeam 350: 1:51.67 mp
– Automobilok: Hartmann László, Bugatti: 1:50.59 mp
Időpont: 1931. augusztus 23″A tegnapi guggerhegyi verseny a magyar motorsport diadalünnepe volt. Bravúros rekordok sora hirdeti, hogy a magyar motorsport világviszonylatban is a legnagyobb teljesitményekre képes. A versenyt a rossz idő ellenére is nagyszámú közönség nézte végig. Az abszolút győztes Hartmann László ismét bebizonyította kivételes vezetői klasszisát. Uj kategóriarekordja a magyar bajnokaspiráns legszebb eredményei közé tartozik. A másik autóvezetőnek, — a versenyen kívül startoló — Németh Sándornak stílusa még kiforratlan.
A magyar motorosgárda ismét bebizonyította, hogy van benne életerő, mert az a gárda, mely ilyen nehéz viszonyok között ilyen szép eredményeket tud felmutatni, az nagy jövőre van hivatva.
Már az első versenyszám felvillanyozta a közönség érdeklődését: a legkisebb Kategóriában Zboray Ferenc IJKW-gépével három perccel javított a régi rekordon és remek küzdelemben győzte le régi ellenfelét: Lukavecz Ferencet. Szenzációs rekordot állított fel Kozma Endre, aki AJS motorkerékpárjával több mint két másodperccel verte az osztrák Melichar tavalyi rekordját és egyben uj motorkerékpáros útvonalrekordot állított fel. De Melichar tavalyi rekordját a 350 köbcentiméteres kategóriában megjavította Zamecsnik Tivadar is (Velocette), legyőzve Kremm Józsefet és Kovács Sándort. A 350 köbcentiméteres kategóriában feljegyzésre méltó még Wittenberg József (Velocette) teljesitménye is, aki saját multesztendei rekordját döntötte meg és ugyancsak rekordot javított Bauer József (Norton), néhány másodperccel legyőzve Urbach László két évvel ezelőtti oldalkocsis utvonalrekordját.
Nevezések száma: 40 – ebből 36 motorkerékpár, 4 automobil
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Gyártmány | Osztály |
---|---|---|---|---|
1 | Automobil | Hartmann László | Bugatti | Túrakocsik |
2 | Automobil | Zichy Tivadar | Bugatti | Versenyautómobilok |
5 | Automobil | Singer Imre | Steyr | Túrakocsik |
6 | Automobil | Hartmann László | Bugatti | Versenyautómobilok |
4 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Francis-Barnett | Motorkerékpárok 175 kcm |
5 | Motorkerékpár | Gutschy Károly | James | Motorkerékpárok 175 kcm |
7 | Motorkerékpár | Wittenberg József | Dot | Motorkerékpárok 175 kcm |
9 | Motorkerékpár | Zboray Ferenc | DKW | Motorkerékpárok 175 kcm |
10 | Motorkerékpár | Kupsza Géza | AKD | Motorkerékpárok 175 kcm |
13 | Motorkerékpár | Lusztig Imre | Excelsior | Motorkerékpárok 175 kcm |
15 | Motorkerékpár | Fischer László | Ariel | Motorkerékpárok 250 cm3 |
18 | Motorkerékpár | Vezető startnál | Puch | Motorkerékpárok 250 cm3 |
21 | Motorkerékpár | Vezető startnál | Monet-Goyon | Motorkerékpárok 250 cm3 |
23 | Motorkerékpár | Zsótér Bertalan, dr | Méray | Motorkerékpárok 250 cm3 |
24 | Motorkerékpár | Vezető startnál | DKW | Motorkerékpárok 250 cm3 |
25 | Motorkerékpár | Erich Anders | Ariel | Motorkerékpárok 250 cm3 |
26 | Motorkerékpár | Kremm József | Motosacoche | Motorkerékpárok 350 kcm |
27 | Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Velocette | Motorkerékpárok 350 kcm |
29 | Motorkerékpár | Andó Antal | Rex Acme | Motorkerékpárok 350 kcm |
31 | Motorkerékpár | Suszter Vilmos | Velocette | Motorkerékpárok 350 kcm |
33 | Motorkerékpár | Kováts Sándor | Rudge | Motorkerékpárok 350 kcm |
35 | Motorkerékpár | Ausländer István | Rudge | Motorkerékpárok 350 kcm |
39 | Motorkerékpár | Zachár Vilmos | Montgomery | Motorkerékpárok 350 kcm |
41 | Motorkerékpár | Puchleitner Rezső | Méray | Motorkerékpárok 350 kcm |
44 | Motorkerékpár | Hartmann László | AJS | Motorkerékpárok 350 kcm |
48 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Standard | Motorkerékpárok 500 kcm |
49 | Motorkerékpár | Kozma Ferenc | AJS | Motorkerékpárok 500 kcm |
50 | Motorkerékpár | Deli Lajos | Rudge | Motorkerékpárok 500 kcm |
52 | Motorkerékpár | Hölczl Ferenc | Méray | Motorkerékpárok 500 kcm |
54 | Motorkerékpár | Kókay Kálmán | Radco | Motorkerékpárok 500 kcm |
56 | Motorkerékpár | Wittenberg József | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
59 | Motorkerékpár | Román József | OK Supreme | oldalkocsis motorkerékpár 500 kcm |
72 | Motorkerékpár | Bátya János | FN | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
73 | Motorkerékpár | Wittenberg József | Ariel | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
74 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Standard | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
75 | Motorkerékpár | Bauer József | Norton | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
76 | Motorkerékpár | Morócz József | Puch | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
77 | Motorkerékpár | Weisz Oszkár | Ariel | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
78 | Motorkerékpár | Verkity György | Rudge | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
79 | Motorkerékpár | Steff Miklós | Harley Davidson | oldalkocsis motorkerékpár 600 cm3 |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Kozma Endre (AJS) 1:49.12 mp
– Automobilok: Hartmann László (Bugatti): 1:47.75 mp
Időpont: 1932. október 30.
A verseny nagy meglepetése, hogy végre motorkerékpár futotta a nap legjobb idejét Kozma Rudge-ének képében, Hartmann Bugattiján néhány századmásodperccel maradt el tőle, igaz, hogy a rajtnál a kontaktuszsineg egy része a nyakára csavarodott és eltávolítása céljából kénytelen volt visszavenni a gázt”.
Nevezések száma: 32 – ebből 29 motorkerékpár, 3 automobil
Rajtszám | Kategória | Sofőr | Gyártmány | Osztály |
---|---|---|---|---|
1 | Automobil | Huszár György | Austin | túra autmobilok |
2 | Automobil | Wilheim Sándor | Bugatti | túra autmobilok |
3 | Automobil | Schwab Károly | Austro-Daimler | túra autmobilok |
1 | Motorkerékpár | Lukavecz Ferenc | Francis-Barnett | szóló motorkerékpár |
2 | Motorkerékpár | Erben Vilmos | DKW | szóló motorkerékpár |
3 | Motorkerékpár | Komlóssy Endre | Monet-Goyon | szóló motorkerékpár |
4 | Motorkerékpár | Erich Anders | Ariel | szóló motorkerékpár |
5 | Motorkerékpár | Hauer Károly | Rudge | szóló motorkerékpár |
6 | Motorkerékpár | Winkler József | Méray | szóló motorkerékpár |
8 | Motorkerékpár | Földszin János | Ariel | szóló motorkerékpár |
9 | Motorkerékpár | Lukics László | Méray | szóló motorkerékpár |
10 | Motorkerékpár | Stern Ednre | Puch | szóló motorkerékpár |
11 | Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | Rudge | szóló motorkerékpár |
12 | Motorkerékpár | Kesjár János | Rudge | szóló motorkerékpár |
14 | Motorkerékpár | Rövid Sándor | Calthorpe | szóló motorkerékpár |
15 | Motorkerékpár | Bakonyi Ferenc | Calthorpe | szóló motorkerékpár |
17 | Motorkerékpár | Kremm József | Motosacoche | szóló motorkerékpár |
18 | Motorkerékpár | Andó Antal | Velocette | szóló motorkerékpár |
19 | Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Rudge | szóló motorkerékpár |
20 | Motorkerékpár | Martinecz Rezső | Rudge | szóló motorkerékpár |
21 | Motorkerékpár | Kozma Endre | AJS | szóló motorkerékpár |
22 | Motorkerékpár | Martinek István | Gilera | szóló motorkerékpár |
23 | Motorkerékpár | Gutschy Károly | Scott | szóló motorkerékpár |
24 | Motorkerékpár | Kozma Endre | AJS | szóló motorkerékpár |
25 | Motorkerékpár | Andó Antal | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár |
26 | Motorkerékpár | Kiss Imre | Velocette | oldalkocsis motorkerékpár |
27 | Motorkerékpár | Gerő Andor | Motosacoche | oldalkocsis motorkerékpár |
28 | Motorkerékpár | Kremm József | Motosacoche | oldalkocsis motorkerékpár |
29 | Motorkerékpár | Patkó Károly | Rudge | oldalkocsis motorkerékpár |
30 | Motorkerékpár | Eckmayer Ferenc | BSA | oldalkocsis motorkerékpár |
31 | Motorkerékpár | Bauer József | Bauer Special | oldalkocsis motorkerékpár |
32 | Motorkerékpár | Bauer József | Norton | oldalkocsis motorkerékpár |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Kozma Endre, Rudge 500: 1.46.58 mp
– Automobilok: Hartmann László, Bugatti: 1:46.87 mp
Időpont: 1933. október 8.
„Minden ízében pompásan sikerült a guggerhegyi verseny, a régi „jó” idők hangulata uralkodott, a több mint 20.000 néző hangyabolyként lepte el a Guggert, hogy tanúja legyen az FTC nemzetközi nagy erőpróbájának. Precíz rendezés, folyamatos lebonyolítás és teljes rend jellemezte az FTC versenyét. A nagy nemzetközi részvétel ellenére magyar győzelmeket hozott a verseny. A motorkerékpárosok közül a papírformának megfelelően Kozma (500 Rudge) aratott abszolút győzelmet, de talán ennél js értékesebb 250-es Puchján elért 1:50.65 mp-es fantasztikus kategóriarekordja, mellyel az abszolút osztályozásban a nagyobb gépekkel szemben a negyedik helyet foglalta el. Nagyszerűen szerepelt Pathó Gyula flexibilis oldalkocsival szerelt Rudge-gépén, melyet a fordulókban látni külön attrakció volt, új oldalkocsis útvonalrekordja, 1:55.92 mp-el abszolút érték, melynek jelentőségét emeli, hogy a világklasszisú Möritz-cel és a jónevű osztrák Benesch-el szemben futotta ki.
Az automobilok túrakocsi-csoportjában Szöllőssy mutat szép formákat, de kétségtelenül nagyobb teljesítménye van Wiesengrundnak csukott széria DKW gépkocsijával, aki tized másodpercekkel késve, a sportkocsival szemben veszíti el a bajnokságot. Feledy Fiat-kocsiján kitűnő eredményt ért el és teljesítménye minden várakozást felülmúlt. Kelemen Tátrája a fordulókban biztosan feküdt, kitűnő menést mutatott, azonban az útvonal elején a kocsi előtt átszaladt néző folytán értékes másodperceket veszített. McFarlane győzelmét előre bejelentettük, sportkocsija biztosan feküdt a kanyarokban. A sportkocsik közt a német Lehmann Mercedese kitűnő menéseket mutatott be. A sport és verseny Austinok a kitűnő vezetőikkel általános feltűnést keltettek, ugyancsak kitűnőnek bizonyult az idegen terepen Burgaller, a nagynevű német vezető. Hartmann, aki öt éve harcolt, hogy az eddig fennálló Eszterházy-féle legjobb időt megjavítsa, büszkesége a magyar motorossportnak. Menési technikája, kapcsolásai, fordulóvételei a világ legjobb versenyzői közé sorozzák. A vasárnapi eredményével felállított utvonalrekordot kétségtelenül megérdemelte, mert nincsen Európában még egy versenyző, aki ilyen időt futott volna a Guggerhegy nehéz pályáján, mint Hartmann. Hartmann számos külföldi versenyzőt csábított hazánkba és itt tartja őket a szerdai és vasárnapi gyorsasági versenyekre is, miáltal Magyarország egy hétig a nemzetközi sportvilág érdeklődésének központjába került.
Kategória | Sofőr | Gyártmány | Osztály |
---|---|---|---|
Motorkerékpár | Hambach László | Puch | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Schuch János | Sun | 175 cm3 |
Motorkerékpár | Lukavetz Ferenc | Francis-Barnett | 175 cm3 |
Motorkerékpár | Erdélyi Ferenc | Rudge | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Földszin János | Puch | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Möritz, Josef | Victoria | 800 cm3 oldalkocsival |
Motorkerékpár | Anders, Erich | Rudge | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Todor Ferenc | OK Supreme | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Kremm József | Motosacoche | 350 cm3 |
Motorkerékpár | Kesjár János | Rudge | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Altmann László | Puch | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Hoffer János | Puch | 250 cm3 |
Motorkerékpár | Kozma Endre | Rudge | 500 cm3 |
Motorkerékpár | Mohacsek Jenő | Calthorpe | 350 cm3 |
Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Rudge | 350 cm3 |
Motorkerékpár | Politzer György | Velocette | 350 cm3 |
Motorkerékpár | Martinek István | Gilera | 500 cm3 felett |
Motorkerékpár | Abt István | BSA | 500 cm3 |
Motorkerékpár | Varga Tibor | Standard | 500 cm3 felett |
Motorkerékpár | Rosemeyer, Bernd | NSU | 500 cm3 |
Motorkerékpár | Bauer József | Norton | 800 cm3 oldalkocsival |
Motorkerékpár | Noviczky Ferenc | DKW | 800 cm3 oldalkocsival |
Motorkerékpár | Pathó Gyula | Rudge | 800 cm3 oldalkocsival |
Automobil | Feledy Pál, dr. | Fiat Balilla | Túrakocsik |
Motorkerékpár | Kozma Endre | Puch | 250 cm3 |
Automobil | Hartmann László | Bugatti 1.5 | |
Motorkerékpár | Martinecz Rezső | Rudge | 500 cm3 |
Motorkerékpár | Benesch | Sarolea | 800 cm3 oldalkocsival |
Automobil | Wiesengrund Ferenc | DKW | Túrakocsik 750 cm3-ig |
Automobil | Szöllősy Miklós | Austin | Túrakocsik 750 cm3-ig |
Motorkerékpár | Andó Antal | Velocette | 350 kcm oldalkocsival |
Automobil | Singer Imre | Steyr | Túrakocsik |
Automobil | MacFarlane | Wolseley | Túrakocsik |
Automobil | Kelemen Lajos | Tatra | Túrakocsik 1100 cm3-ig |
Automobil | Wilheim Sándor | Bugatti 3.0 | Sportkocsik |
Automobil | Baumer, Walter | Austin | Versenyautómobilok |
Automobil | Lehmann, Günther | Mercedes | Sportkocsik |
Automobil | Kohlrausch, Robert | Austin | Versenyautómobilok 750 cm3-ig |
Motorkerékpár | Somariva János | AJW | 1000 cm3 oldalkocsival |
Automobil | Burggaller, Ernst | Bugatti 1.5 | Versenyautómobilok |
Automobil | Hartmann László | Bugatti 3.0 | Versenyautómobilok |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Kozma Endre, Rudge 500: 1.47.69 mp
– Automobilok: Hartmann László, Bugatti: 1:48.12 mp
Időpont: 1935. november 3.
„A Terézvárosi Torna Club vasárnap délután két órakor rendezte meg napsütéses időben a Guggerhegy szerpentinjein kitünően sikerült versenyét. Az útvonal mentén tízezernél nagyobbszámu nézőközönség a legnagyobb érdeklődéssel kisérte az izgalmas verseny menetét. Ez volt az első eset Magyarországon, hogy a közönség mindvégig a legnagyobb fegyelmezettséggel viselkedett és haladéktalanul eleget tett a rendezők utasításainak. A verseny délutáni időben való megrendezése kitünően sikerült. Annak ellenére, hogy az út állapota nem volt teljesen kielégítő és az ezerhétszáz méteres pálya erős fordulói próbára tették a versenyzőket, mégis igen jó eredmények születtek. Hartmann László, Bugattti kocsijával — bár útvonal rekordot felállítani nem tudott — mégis megjavította a sportkocsi rekordját és a nap legjobb idejét futotta. További három kategóriarekordot is sikerült felállítani, és pedig a rendkívül bátran menő Bossányi Péter kis Adler-kocsijával közel öt másodperccel jobb időt ért el az eddig győztes Feledy Pálnál, mig a kitűnő német versenyző, Baumer és a magyar Hartmann ugyancsak egy-egy újabb kategória-eredményt értek el. Dr. Radanovics, Wilheim és Feledy György szerepeltek az autósok közül igen jól, mig a motorkerékpárosok köréből Lukavetz, Zamecsnik, Hambach, Bauer, Novitczky tűntek ki. A legjobb magyar motorkerékpárversenyzőink egyike, Komlóssy Béla, minden tréning nélkül, teljesen uj BMW gépével nem tudta ugyan azt az időt elérni, amit a sportkörök tőle vártak, azonban vezetési technikája és gépének felgyorsulási képessége beváltotta a hozzáfűzött reményeket”
Kategória | Sofőr | Gyártmány | Osztály |
---|---|---|---|
Automobil | Radanovits Gyula, dr | DKW | Túrakocsik |
Automobil | Jakab | Fiat Balilla | Túrakocsik |
Automobil | Bossányi Péter | Adler | Túrakocsik |
Automobil | Gaál Ferenc | Bugatti | Túrakocsik |
Automobil | Wilheim Sándor | Stoewer | Túrakocsik |
Automobil | Kovács Béla | Wanderer | Túrakocsik |
Automobil | Kovács Kálmán | Adler | Túrakocsik |
Automobil | Strauss Sándor | Fiat Balilla Mille Miglia | Sportautók |
Automobil | Hubert Gyula, ifj | Fiat Balilla Mille Miglia | Sportautók |
Automobil | Feledy György | Fiat Balilla Mille Miglia | Sportautók |
Automobil | Singer Imre | Bugatti | Sportautók |
Automobil | Hartmann László | Bugatti | Sportautók |
Automobil | Wilheim Sándor | Bugatti | Sportautók |
Automobil | Bíró János | Alfa Romeo | Sportautók |
Automobil | Baumer, Walter | Austin | Versenyautómobilok |
Automobil | Hartmann László | Maserati | Versenyautómobilok |
Motorkerékpár | Lukavetz Ferenc | Puch | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Puch | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
Motorkerékpár | Hambach László | Puch | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
Motorkerékpár | Anders, Erich | Rudge | Szólómotorkerékpárok 250 cm3 |
Motorkerékpár | Bajcsi József | Velocette | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
Motorkerékpár | Kugler József | Velocette | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
Motorkerékpár | Kremm József | Motosacoche | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
Motorkerékpár | Szűcs Lajos | Calthorpe | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Rudge | Szólómotorkerékpárok 350 kcm |
Motorkerékpár | Komlóssy Béla | BMW | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
Motorkerékpár | Martinecz Rezső | Rudge | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
Motorkerékpár | Hauer Károly | Douglas | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
Motorkerékpár | Bauer József | Norton | Szólómotorkerékpárok 500 kcm |
Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Zündapp | Szólómotorkerékpárok 1000 cc |
Motorkerékpár | Bauer József | Norton | Oldalkocsi 600 cm3 |
Motorkerékpár | Zamecsnik Tivadar | Rudge | Oldalkocsi 600 cm3 |
Motorkerékpár | Abt István | BMW | Oldalkocsi 1000 cc |
Motorkerékpár | Noviczky Ferenc | AJW | Oldalkocsi 1000 cc |
Legjobb idő:
– Motorkerékpárok: Zamecsnik Tivadar, Rudge 350: 1:53.19 mp
– Automobilok: Hartmann László, Bugatti: 1:47.78 mp