A kocsi olyan, mintha két erősebb kerekű biciklit állítanánk egymás mellé, és kerekeiket közös tengelyekre fűznénk fel. Acélcsőből készült vázszerkezete két ülést hordoz. Az elöl lévő csővázas kárpitozott fotel, a hátsó egyszerű kerékpárnyereg.
Motorja a hátsó tengely mögött található. Beindítása pedálhajtással történik, úgy, mint napjainkban a segédmotoros kerékpároké. Az egykor quadciklinek nevezett különlegességet sokan kedvelték Nyugat-Európában a XIX-XX. század fordulóján. Hóra Nándor mechanikus kisiparos varrógépek, kerékpárok, automobilok javításából élt Budapesten. Feleségével gyakran kirándultak a főváros környékére. E hobbijuk kényelmesebbé tételére állította össze a négykerekűt, amellyel hét közben olykor árut is szállított. Quadbiciklijébe De Dion Bouton rendszerű, egyhengeres motort szerelt, az ennek üzeméhez szükséges benzin-levegő keveréket a nyereg alá helyezett, háromszög alakú, kb. 3,4 literes benzintartály – mint gőzölögtető – szolgáltatta. A tartályon átvezetett kipufugócső hője segítette a folyadék gyorsabb párolgását. A keletkező gázokkal, gőzökkel táplált, 2,2 lóerős (1,6 kW-os) motor 25 km/órás sebességre gyorsította fel a házaspár kedvenc járművét.
Bálint Sándor