Robix

robix1

A rendszerváltást megelőző időszakban Veszprémben is próbálkoztak egy villanyüzemű kisautó építésével.

A veszprémi Mezőgép vállalatból létrejött Robix Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat az 1980-as években leginkább háztáji kisgépeket, elsősorban kerti traktorokat gyártott. Más hasonló profilú vállalkozáshoz hasonlóan (pl. Hódgép és Győri Mezőgép) ők is keresték a  lehetőséget a termékpaletta bővítésére.

Végül 1986-ban elhatározták, hogy egy villanymotoros, kétszemélyes kisautót készítenek. A háromkerekű jármű formatervezését Czerny Józsefre bízták. Összesen 1,253,000 millió forintot költöttek a Robix 500 és 1000 gyártásának előkészítésére.

„A Robix 500 W többek között használható nagyüzemekben, parkokban, vásárokon, irodaházakban, sportpályákon, repülőtereken, üdülőhelyen, vagy akár a posta, a gázművek, az elektromos karbantartók hálózatellenőrző munkáihoz. Megfelelő kialakítással hírlapárusi, fagylaltos- vagy büfékocsiként is jó szolgálatot tehet.”

Hamar kiderült, hogy a villanymotor nem megfelelő minőségű. Az elkészült próbadarabokat megpróbálták értékesíteni, még Németországba is küldtek egy példányt, ahonnan az a lesújtó válasz érkezett, hogy minőségi problémák miatt nem kívánnak a járművel foglalkozni.

Még az 1990-es Robix termékismertetőben is feltűnt a kisautó: Robix Lady: 71,100 forint, Robix Caraván: 73,600 forint, Robix Golf: 85,900 forint.

Ám érdeklődés híján a projekt ekkor már valójában leállt.

robix2

robix3

11128600_1104905016203324_7298334877642313279_n

Fotók: Veszprém Megyei Levéltár, Czerny József

Mentés

Küldd el barátaidnak!
, , , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük