A rendszerváltást megelőző időszakban Veszprémben is próbálkoztak egy villanyüzemű kisautó építésével.
A veszprémi Mezőgép vállalatból létrejött Robix Mezőgazdasági Gépgyártó Vállalat az 1980-as években leginkább háztáji kisgépeket, elsősorban kerti traktorokat gyártott. Más hasonló profilú vállalkozáshoz hasonlóan (pl. Hódgép és Győri Mezőgép) ők is keresték a lehetőséget a termékpaletta bővítésére.
Végül 1986-ban elhatározták, hogy egy villanymotoros, kétszemélyes kisautót készítenek. A háromkerekű jármű formatervezését Czerny Józsefre bízták. Összesen 1,253,000 millió forintot költöttek a Robix 500 és 1000 gyártásának előkészítésére.
„A Robix 500 W többek között használható nagyüzemekben, parkokban, vásárokon, irodaházakban, sportpályákon, repülőtereken, üdülőhelyen, vagy akár a posta, a gázművek, az elektromos karbantartók hálózatellenőrző munkáihoz. Megfelelő kialakítással hírlapárusi, fagylaltos- vagy büfékocsiként is jó szolgálatot tehet.”
Hamar kiderült, hogy a villanymotor nem megfelelő minőségű. Az elkészült próbadarabokat megpróbálták értékesíteni, még Németországba is küldtek egy példányt, ahonnan az a lesújtó válasz érkezett, hogy minőségi problémák miatt nem kívánnak a járművel foglalkozni.
Még az 1990-es Robix termékismertetőben is feltűnt a kisautó: Robix Lady: 71,100 forint, Robix Caraván: 73,600 forint, Robix Golf: 85,900 forint.
Ám érdeklődés híján a projekt ekkor már valójában leállt.
Fotók: Veszprém Megyei Levéltár, Czerny József