Bár a legtöbben a Danuviát a Csepel 125 motorkerékpárok gyártójaként ismerik, de a cég már 1925-ben kísérletezett motoros kétkerekűekkel.
A Danuvia Ipari és Kereskedelmi Kft 1920-ban alakult, fő üzletköre vas- és fémmegmunkálás, továbbá szerszám- és fűrészlap gyártása volt. Retek u. 69. alatt berendezett automobiljavító- és gépműhelyükben 1925 folyamán kísérleti jelleggel motorkerékpárokat is készítettek.
Az ötlet – úgy tűnik – Kleinsteuber Adalbert német gépészmérnök agyából pattant ki, aki korábban a Méray motorkerékpárok konstruálásában is részt vett. A Samum névre keresztelt motorok erőteljes Méray hatást mutattak: háromszögváz, Blackburne és Villiers konfekciómotorok stb. A próbálkozás nem járt a kívánt eredménnyel, s így a hat darab mintagéptől a cég igyekezett rövid úton megszabadulni. A fennmaradt iratokból kiderül, hogy a következő Samum motorkerékpárok készültek: 2 db 175 cm3 Villiers, 2 db 250 cm3 Blackburne, 2 db 350 cm3 Blackburne erőforrású motorkerékpár.
A céget a harmincas években a Hillman autógyárral hozták hírbe, majd a második világháború folyamán a BMW-vel folytattak tárgyalásokat az R75 motor liszenszgyártására. E két törekvés közül egyik sem valósult meg.