Egy régen jól működő és híres iparág indulhat újra. Bódi Gábor Monoron a családi házuk melletti – szerelőműhellyé alakított – garázsban megalkotta a Gaia Gm50-et. Jelenleg és hosszú évtizedek óta ez az egyetlen magyar gyártású motorkerékpár.
Sok viszontagság, véget nem érő munka után született meg a prototípus.
Nagyon nehéz volt megbízható, jó minőségű és nem utolsósorban elérhető árú alkatrészeket gyártatni Magyarországon. A motorblokk külföldi gyártmány.
A Malaguti egy euronormás, ISO minősítésben készült, abszolút csúcstechnológiát jelentő olasz motor.
Adatok:
Motor – Léghűtéses, kétütemű, egyhengeres motor.
A karburátor 12 mm-es torokátmérővel közvetlen karterba szívással.
Lökettérfogat 50ccm
elektromos gyújtás, 85W generátor, akkumulátor 12V / 5,5Ah
Névleges teljesítmény – 5,78 LE(4,25 kW) 8000/min fordulatnál
Max. forgatónyomaték – 5,6 Nm 7500/min fordulatnál
Fogyasztás – 2 liter / 100km (gyári)
A közreműködő gyártók:
ga30a típusú motor: Franco Morini, Italy
3 küllős alufelni, első, hátsó fékberendezés: Grimeca, Italy
Markolatok: Domino, Italy
Kipufogó: Nagy Tibor, Táborfalva
Első teleszkóp: Hidrotech, Kecskemét
Hátsó rugóstag: Kárászy, Budapest
Alumínium öntések: Keresztúri Tibor, Balassagyarmat
Fényezés: Gyöngy Zoltán, Csömör
Váz fényezés: Olimpia Kerékpárgyár, Budapest
Akkumulátor töltő: Kulcsár Árpád, Inke
Kábelkorbács: Milich Tamás Szonik Bt., Szajk
A váz, hátsó sárvédő, ülés és egyéb alkatrészek saját készítésűek
(www.gaiamotors.hu)