Gaia

Egy régen jól működő és híres iparág indulhat újra. Bódi Gábor Monoron a családi házuk melletti – szerelőműhellyé alakított – garázsban megalkotta a Gaia Gm50-et. Jelenleg és hosszú évtizedek óta ez az egyetlen magyar gyártású motorkerékpár.

Sok viszontagság, véget nem érő munka után született meg a prototípus.

Nagyon nehéz volt megbízható, jó minőségű és nem utolsósorban elérhető árú alkatrészeket gyártatni Magyarországon. A motorblokk külföldi gyártmány.

A Malaguti egy euronormás, ISO minősítésben készült, abszolút csúcstechnológiát jelentő olasz motor.

Adatok:

Motor – Léghűtéses, kétütemű, egyhengeres motor.

A karburátor 12 mm-es torokátmérővel közvetlen karterba szívással.
Lökettérfogat 50ccm
elektromos gyújtás, 85W generátor, akkumulátor 12V / 5,5Ah
Névleges teljesítmény – 5,78 LE(4,25 kW) 8000/min fordulatnál
Max. forgatónyomaték5,6 Nm 7500/min fordulatnál

Fogyasztás – 2 liter / 100km (gyári)

A közreműködő gyártók:

ga30a típusú motor: Franco Morini, Italy
3 küllős alufelni, első, hátsó fékberendezés: Grimeca, Italy
Markolatok: Domino, Italy
Kipufogó: Nagy Tibor, Táborfalva
Első teleszkóp: Hidrotech, Kecskemét
Hátsó rugóstag: Kárászy, Budapest
Alumínium öntések: Keresztúri Tibor, Balassagyarmat
Fényezés: Gyöngy Zoltán, Csömör
Váz fényezés: Olimpia Kerékpárgyár, Budapest
Akkumulátor töltő: Kulcsár Árpád, Inke
Kábelkorbács: Milich Tamás Szonik Bt., Szajk
A váz, hátsó sárvédő, ülés és egyéb alkatrészek saját készítésűek

(www.gaiamotors.hu)

Mentés

Küldd el barátaidnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük