Az elmúlt évtizedekben sokan próbálkoztak azzal, hogy házi körülmények között autót fabrikáljanak. A motiváció igen különböző, a végeredmény nagyjából azonos: egyedi, különleges szerkezetek, amelyekről több-kevesebb információ maradt fenn.
Az elmúlt évtizedekben sokan próbálkoztak azzal, hogy házi körülmények között autót vagy motort fabrikáljanak. A motiváció igen különböző, a végeredmény nagyjából azonos: egyedi, különleges szerkezetek, amelyekről több-kevesebb információ maradt fenn.
-
A lista egyes elemeire kattintva jönnek elő az alkotások:
- Adorján Ervin (Budapest, 1945. előtt, autó)
- Baráth Leó László (Budapest, 1945. előtt, autó)
- BNT Lorent (Kecskemét, 1945. után, autó)
- Buday Miksa (Budapest, 1945. után, autó)
- Cyklomobil
(Budapest, 1945. után, motorkerékpár) - Császár József (Pilisszentiván, 1945. után, autó)
- Dolhai Krisztián (Budapest, 1945. után, autó)
- Domoszlai István (Debrecen, 1945. után, autó)
- Dongó Imre (Győr, 1945. után, autó)
- Dózsa -Farkas András (Budapest, 1945. után, autó)
- Favorit (Budapest, 1945. után, autó)
- Feledy György (Budapest, 1945. előtt, autó)
- Fodor Pál – Ádám Ferenc: Pajtás (Budapest, 1945. után, autó)
- Gáspár Csaba (Marosvásárhely, 1945. után, autó)
- Gerber László (Budapest, 1945. után, autó)
- Glavák (Pécs, 1945. előtt, autó)
- Grósz Ferenc (Veszprém, 1945. után, autó)
- György Balázs (Budapest, 1945. után, autó)
- Hajdu Andor: H.A. (Budapest, 1945. előtt, autó)
- Kamarás Zoltán (Budapest, 1945. után, autó)
- Karika István: Gitta (Budapest, 1945. után, autó)
- Kesjár János: Buggy (Budapest, 1945. után, autó)
- Kiss Attila: Mazawa (Budapest, 1945. után, autó)
- Kozma Zoltán: Hannibál (Dabas, 1945. után, autó)
- Markhót Jenő, ifj. (Dunakeszi, 1945. után, autó)
- <Nadányi Gábor: N.G. (Bakonszeg, 1945. előtt, autó)
- Nagy László (Budapest, 1945. után, autó)
- Pandula László: Fantom (Budapest, 1945. után, autó)
- Petrovics Lőrinc (Tata, 1945. után, autó)
- Sarkadi Mihály (Budapest, 1945. után, autó)
- Schadek János: Úttörő (Debrecen, 1945. után, autó)
- Schäffer László és Csaba (Tatabánya, 1945. után, autó)
- Simon Ernő (Héviz, 1945. után, autó)
- Szabadi Kálmán: Festival (Vác, 1945. után, autó)
- Szabó Gyula (Pusztaszemes, 1945. után, autó)
- Székely Mihály (Budapest, 1945. előtt, autó)
- Szorcsik Antal (Szolnok, 1945. előtt, autó)
- Török Szilveszter (Szentes, 1945. után, autó)
- T.Z. (1945. után, autó)
- Uhereczky Ferenc (Budapest, 1945. előtt, autó)
- Vellák József (Nagykanizsa, 1945. után, autó)
- Vincze Viktor (1945. után, autó)
- Vogl Imre (Szombathely, 1945. után, autó)
- Zsolt Károly (Budapest, 1945. után, autó)
- Ismeretlen: VW (1945. után, autó)
- Ismeretlen: Lopakodó (Sárospatak, 1945. után, autó)
- Ismeretlen törpeautók (vegyes, 1945. után, autó)
Az Arsenal története valóban még hiányzik. Borlóy Mátyásról a HICOX keretében írtunk: http://magyarjarmu.hu/autok/hicox/
Ügyes jó cikk.
Borloy Mátyás féle Mathiast és a hét példányt megélt Arsenált hiányoltam.
Vincze Viktor konstrukciója eléggé sokat merített Bertone Lancia Stratos Zero-prototípusából – ami otthon dolgozva, házilag eléggé tiszteletre méltó, ambíciózus terv!
Egyszer volt szerencsém Császár József Rézi nevű autójában ülni. A műszaki megoldásokhoz nem értek, de elmondhatom, utasként ebben ülni felüdülés és igazán szórakoztató élmény. Láttunkra a legtöbb embernek csodálattal vegyes mosolyra és integetésre támadt kedve.
Australian magazine „Wheels” 1958 #2 published information about the competition in Hungary to the „people’s car”
These projects Alba Regia and Balaton (drawings on the page) winners?
http://rcforum.ru/showpost.php?p=2063277&postcount=577
FOR HUNGARY – A PEOPLE’S CAR
LATEST country to show interest in developing a small, low cost „People’s Car” is Hungary, where the Minister for Mines and Machinery, in Budapest, recently organised a nation-wide competition for suitable designs.
Over 260 entries were received, some of which were fairly primitive, although several others showed unmistakable promise. Many designs submitted depicted considerable ingenuity, and the judges took several weeks deciding before finally announcing the winners.
In typical Iron Curtain fashion, however, none of the prizes, which were highly publicised when the competition was first announced, were actually awarded: instead, a few entrants who submitted the most meritorious designs were awarded consolation prizes!
At the present time Hungary absorbs a substantial amount of Russia’s Moskvitch output, as well as a great many other Russian-made cars and commercials.
Fantasztikus oldal! Nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam! 🙂 Azt szeretném kérdezni, hogy a Dongó Wartburg GT-ről van információ? (Hol van? stb…) Köszönöm 😀
A fentebb több képen szereplő Skoda Specialt apám Nagy László /1920-1998/ aki „Pipás” néven motor- ill többszörös bajnok autoversenyző épitette/rajtszáma 2-es/ volt.A szóbanforgó skoda motoros autót Puhony Nándi /ki ne ismerné, rajtszám 1-es/ mühelyében készült 1957-58-ban, Apám 58-ban eladta, mert „márkát váltott”: VW bogárral lett az első Cordatic Kupa abszolút gyöztese és magyar bajnok 1961-ben.
Az elkészült kocsiról több fotom is van, még külföldön is járt, sport BMW-re hasonlitott és a rendszáma valóban CA 1867volt. Apám különben egy Fiat motoros versenyautót is épitett/lsd Auto Motor 1952 márc.1-i szám/ amivel évekig versenyzett
Végignézve a járműveket,mennyi buktató után jutottak ezek az emberek mai szemmel épphogy mozgó járműveikhez. Külön fő hajtás annak aki maga készítette még a motort is!
Kalapot emelve mindegyikük előtt , jó érzés Magyarnak lenni!
It’s now featured along with his GT car.
+ microcar Imre Dongo
http://rcforum.ru/showpost.php?p=969586&postcount=1128